Kako da napravite adekvatan ˝focus keyword˝ na vašem blog-postu

Home / Blog / Kako da napravite adekvatan ˝focus keyword˝ na vašem blog-postu

Danas je rangiranje na Googlu postala prava misija, konkurencija je u svemu ozbiljna i gotovo svako je svoje proizvode plasirao i na online tržište kako bi na neki način uspeo da proširi svoj biznis.

U traženju sopstvenih proizvoda na prvoj strani Googla, sigurno ste se zapitali: ˝Kako da budem za poziciju iznad?˝ a odgovor na to je i više nego jednostavan – optimizacija za internet pretraživač ili SEO (Search Engine Optimisation)

Šta je SEO i koja je njegova primena?

Kao što je već gore pomenuto, SEO je akronim za Search Engine Optimisation ili prevedeno na srpski, optimizacija za internet pretraživač. Šta to zapravo znači? Svaka internet prezentacija, stranica ili blog post u jednom momentu biva indeksirana od strane Googla (ovde se podrazumevaju i ostali internet pretraživači samo je konkretno uzet Google kao primer jer je najmasovniji i najkorišćeniji).

Prilikom indeksiranja, Google ima određen broj stavki i  svojih pravila koja će on proveravati na svakom postu ili page-u. Ukoliko se što više tih stavki i pravila ispuni, veće su verovatnoće da će nam Google dati dobru ocenu i da će naša pozicija biti bolja. Ovo je posebno važno kada se bavite online PR-om.

U trci za što bolji SEO, Google ima jako mnogo pravila i na njega utiče jako mnogo faktora. Nemojte se zavaravati ako mislite da će vam jedna dobra optimizacija doneti bolji rank – neće.

Kako dobro postaviti SEO i pronaći dobar focus keyword

Sada kada znamo šta znači SEO i šta se pod time podrazumeva, stavićemo akcenat na jednu od najvažnijih stvari kada je takva optimizacija u pitanju, a to je svakako dobar focus keyword.

Focus keyword (ključna reč) je reč ili fraza na osnovu koje ćemo optimizovati SEO za određen blog post. Šta se pod time podrazumeva?

Ključna reč je zapravo ona reč ili fraza koju će naši potencijalni korisnici upotrebiti u internet pretrazi. Da pojednostavimo primerom:

U koliko se recimo vaša prodavnica bavi prodajom pamučnih bodića za bebe, vaš focus keyword ne treba da bude ime vaše prodavnice, već treba da glasi ˝pamučni bodići˝ jer je to ono što će jedan prosečan korisnik kucati u pretrazi – njegova potreba.

Dakle, iz gore navedenog primera smo naučili da je ono što potrošači zapravo kucaju u pretraživaču dobar focus keyword.

Kada ste razumeli potrebu vašeg potencijalnog potrošača, i optimizovali focus keyword u pravcu da vas upravo on lakše pronađe, potrebno je još nekoliko stavki optimizovati u postu kako bi ta stranica dobila bolju ˝ocenu˝:

  • SEO naslov
  • Podnaslove
  • Upotreba keyworda u tekstu
  • Meta opis
  • Link (slug)
  • Tagove

U svakoj od navedenih stavki treba da se nalazi vaša ključna reč. Na primeru sa bodićima od gore, keyword ˝pamučni bodići˝ bi bio deo SEO naslova, podnaslova, nalazio bi se u samom tekstu i meta opisu, linku i zauzeo bi jedan tag. Upravo zbog tih stvari, Google bira vas umesto nekog drugog jer ispunjavate mnogo više uslova i verovatno ćete onome koji pretražuje vaš keyword ponuditi nešto što mu treba.

ZAPAMTITE: Nije dovoljno samo odabrati dobar focus keyword, već je potrebno i optimizovati celokupan tekst kako bi keyword došao do izražaja na Googlu.

 

 

 

 

Pročitajte još