7 saveta kako da unapredite vaš marketing na Instagramu

Home / Blog / 7 saveta kako da unapredite vaš marketing na Instagramu

Ukoliko se bavite instagramom ili je vaš biznis prosto vezan za tu društvenu platformu, sigurno vam je bar jednom palo na pamet pitanje kako da unapredite poslovanje putem instagrama i marketing na toj mreži podignete za stepenik više.

Pročitajte 7 saveta kako da unapredite vaš marketing na instagramu:

Instagram marketing

1. Dobro osmislite vaš ˝bio˝ na instagramu

Ukoliko koristite instagram za ličnu upotrebu, on može biti spontan i zabavan, ipak, ukoliko koristite instagram kao jedan od alata za marketing, morate dobro obratiti pažnju šta pišete na njemu i kakve generalno objave postavljate. Jednom rečju, morate biti obazrivi jer ne želite da vam neke objave stvaraju loš PR – usporavaćete biznis.

Ukoliko prezentujete malu, novu, ili manje poznatu kompaniju, vrlo je važno kakav prvi utisak ostavljate kada se uđe na vaš profil – dakle, ˝bio˝ je nešto što je od velikog značaja. Trudite se da iskomunicirate ono što vi radite, ko ste i šta se od vas može očekivati, u stilu vaše poslovne komunikacije i tonom brenda koji delegirate.

Kako bi vam približili ono o čemu pričamo uzećemo  za primer 2 osobe, muzičara i biznismena. Zamislite situaciju u kojoj bi se recimo rok pevač, koji predstavlja nešto opušteno, obratio na instagramu strogo poslovnim jezikom, ili biznismena koji predstavlja veliku ozbiljnost, a koristi isključivo žargonske termine? Jasno nam je svima da taj scenario ne prolazi. Dakle, kako bi vaš instagram komunicirao ono što ste vi, morate se ljudima koji vas prate obratiti jezikom kojim ste vi.

Sada će mnogi od vas da se pitaju ˝Okej, ali sve ovo što gore piše ima veze sa postovima, gde je tu bio?˝

Bio je nešto što sve te stvari podrazumeva!

2. Slikajte i snimajte u square formatu

Ukoliko želite da vaš instagram feed bude kvalitetan i atratkitvan, morate vašim pratiocima pružiti kvalitetan i atraktivan sadržaj. Pod ovim ne podrazumevamo fotografije koji će neki profesionalni fotograf uraditi nekim astronomski skupim DSLR aparatom, već da vaš sadržaj bude onakav kakav će se vašim pratiocima dopasti, a jedan od načina da to postignete jeste da fotografišete i snimate u square formatu.

Zašto square format? – Zbog korisničkog iskustva.

Planirajte objave nekoliko dana unapred, osmišljeno ih odradite i nakon svega, neka one budu na instagramu u square formatu.

3. Usmerite korisnike na vaš najvredniji sadržaj

U poslednjim update-ima, instagram je svim marketarima pružio veliku prednost činjenicom da je u carousel objave uveo mogućnost klikabilnih linkova, međutim, u svim ostalim objavama URL još uvek nije klikabilan.

 

Kako biste ipak, ostvarili željeni saobraćaj i eventualnu konverziju na vašem sajtu, potrebno je maksimalno iskorsiti carousel post na vašem feedu.

Šta podrazumevamo pod ˝maksimalno?

Pod time se podrazumeva da u carousel postu prikažete najveći potencijal onoga što prodajete, ili onoga što želite potencijalnom potrošaču da prezentujete.

Pored carousel objava, dobar način za komunikaciju vaših prodajnih linkova jeste opis u Bio sekciji. Kao što većina korisnika zna, do nedavno je ˝bio˝ sekcija stajala kao jedina linkabilna sekcija na instagramu, te su se svi važni linkovi stavljali tamo, i na njih se usmeravala pažnja.

Naš savet je da dokle god Instagram ne uvede klikabilan URL na svim objavama sve važne linkove i dalje stavljate u ˝bio˝ sekciju

4. Iskoristite prednost ˝Trending˝ hastagova

Naravno, ovde se podrazumeva da su vaša kompanija ili brend koji promovišete na instagramu, u bilo kom smislu povezani za tagovima koji su u trendu, u suprotnom ne bi imalo smisla koristiti ih.

Ovde je pored samih tagova, veoma važno na koji način ćete komunicirati vašu delatnost.

Na primer: Ukoliko ste kuvar, emoji hrane je prosto prirodno staviti, ukoliko ste pilot, emoji aviona itd, ali isto tako, ukoliko ste kuvar, nećete staviti tag #valentinorossi jer je to ono što je dobro rangirano u trendingu već ćete staviti tag #cakeboss.Dakle, kao što smo već gore napisali, komunicirajte jezikom koji komunicira vaš brend.

5. Uzajamna promocija

Ukoliko imate neke poslovne saradnike koji imaju već razrađen instagram profil, nemojte se ustručavati da ih pitate za uzajamnu promociju na instagramu. Koristite story, menšnujte se međusobno, uzajmano pozivajte vaše pratioce da zaprate partnerski profil itd.

Šta time dobijate?

Dobijate podršku od ljudi koji su iz nekog razloga stekli poverenje u vašeg poslovnog saradnika, samim tim, oni svoje poverenje pružaju i vama.

Iako zvuči banalno, ukoliko prosečan korisnik ne veruje nekom instagram profilu i smatra da njegov sadržaj nije relevantan, on neće imati razlog da ga zaprati.

6. Partnerski odnos sa influenserima

Pronađite influensere iz svoje branše, ili influensere koji su toliko jaki da među svojim pratiocima mogu imati ljude kojima ćete vi biti zanimljivi. Danas možete pronaći nekoliko desetina hiljada uticajnih Instagram profila koji će vam uz određenu novčanu nadoknadu pružiti objave na svom feedu ili insta story-u sa mentionom vašeg profila.

Kakav to benefit donosi?

Organski priliv novih follower-a

Jasno nam je da instagram svojim algoritmom otežao posao svim marketarima, te da je kao i facebook, počeo da vrednuje organski protok interakcija na osnovu čega rangira postove na početnoj strani. Ukoliko bi vam neki influencer dao mention, broj vašin interakcija bi postao nezamislivo veći u odnosu na period kada tog mentiona nije bilo, te bi vas i algoritam pogurao gore, ali ipak morate shvatiti da nije dovoljno da samo platite nekome ko ima 1M pratioca kako biste rešili svoj problem. Morate imati kvalitetan sadršaj!

7. Ne izbegavajte korišćenje sponzorisanih objava

Sa promote opcijom, svima je ponuđena opcija da svoje instagram objave prikažu profilima koji ih ne prate.

Ovakav vid promocije na instagramu predstavlja broj 1 strategiju oglašavanja kod većine eksperata za oglašavanje na društvenim mrežama.

 

Iako je malo skuplji od facebook-a, instagram nam u zavisnosti od našeg zahteva pruža pristupačne cene za prikaz oglasa.

Pokažite ljudima šta nudite, a ako im se svidite, oni će vas zapratiti.

Moramo biti svesni da je instagram marketing grana koja tek počinje da se razvija i da je kao takva, grana sa bezbroj mogućnosti. Na kraju, najvažnije da budete dosledni, inovativni i uvek se trudite da budete kreativni u pružanju relevantnog sadržaja. Na taj način ćete gotovo svim potencijalnim kupcima i mušterijama zapasti za oko.

 

 

Pročitajte još