Instagram Shop – Novi način da vaše proizvode prodajete putem interneta

Home / Blog / Instagram Shop – Novi način da vaše proizvode prodajete putem interneta

Imali smo prilike da vidimo nekoliko desetina, stotina pa čak i hiljada uspešnih internet prodavnica koje funkcionišu bez ikakvih problema, bilo da su one samostalne na svojim domenima ili na društvenim mrežama.

Kako je korisničko iskustvo jednostavno govorilo za sebe, internet prodavnice koje su imale svoj web shop su uvek bile pouzdanije i nekako smo im više verovali u odnosu na neke facebook shopove koji su tada tek počinjali da razvijaju svoj biznis. To bi bilo kao kada biste se odlučili da jaja i mleko kupujete u velikom trgovninskom lancu, a ne na pijaci, jer znate da je u prodavnici to što kupujete proverenog porekla i kvaliteta, zapakovano u ambalaži, sa deklaracijom i rokom trajanja.
Međutim, vremenom su preduzetnici uspeli da svoje proizvode plasiraju na facebook, te se i njemu počelo verovati, kao što vremenom svako pronađe svog Mileta na pijaci koji ima najbolje domaće, uvek sveže mleko čiji je kvalitet vanserijski.

Kako smo se brzo navikli na ˝poverenje˝ kada su u pitanju facebook prodavnice, tako smo se još brže navikli na kupovinu putem instagrama, koja je funkscionisala i više nego nebezbedno kada su u pitanju prava potrošača, odnosno kupaca i generalno bezbednost ličnih podataka bilo kog pojedinca.

-Da se razumemo, bilo koja kupovina koja nije regulisana zakonom, a ovde pričamo o ovlašćenim web shopovima i sajtovima koji su zakonski regulisani (dobar primer za to je kupindo.rs) nije bezbedna i prilikom svake kupovine na taj način vi otkrivate svoje lične podatke i rizikujete da budete prevareni za novac.

Kao što smo već gore naveli, kada kupujete nešto na pijaci, vi prodavcu možete verovati samo na reč. Tamo vam niko ne može garantovati za robu koju kupujete, za njeno poreklo i kvalitet, te isto tako, ako biste vi pokvarili stomak od nekog proizvoda sa pijace, vi ne biste mogli tom prodavcu zakonski da uradite gotovo ništa, dok ako bi vas neko prevario u super marketu i prodao vam robu kojoj je istekao rok trajanja, nastao bi problem milionskih razmera (o novcu pričamo). Šta smo ovim hteli da objasnimo?

Prilikom ˝inbox˝ kupovine, kako ćemo je u ovom tekstu nazvati, vi niste imali nikakvu zaštitu, te je bilo ko, mogao da vam proda bilo šta, i ukoliko biste bili prevareni, vi apsolutno ne biste mogli ništa da uradite po tom pitanju, a pored toga, gubilo se mnogo vremena na samo dopisivanje između prodavaca i potencijalnih kupaca, slanje podataka, iščekivanje odgovora itd. Međutim, društvene mreže (čitajte Facebook) su uvidele ovaj problem i predvidele rešenje koje će vas na neki način zaštiti i obezbediti vam sigurnu, a pre svega jednostavnu kupovinu putem istih, te je pomoću nekih prostih alatki, poput alatke zvane Shopify obezbedio instant kupovinu artikala prilikom koje izbegavate ono suvoparno dopisivanje i čekanje.

Dakle, facebook shopje način da se kupovina putem facebook-a obavlja sa lakoćom.

Po istom principu i sa istom idejom, kako bi svoju platformu okrenuo više ka biznisu, facebook je odlučio da i u instagram ubaci opciju ˝shop˝, gde će bilo ko moći da obavlja brzu, jednostavnu i bezbednu kupovinu, bez kontakta sa prodavcima i dopisivanja na privatnim chat-ovima.

Šta je instagram shop i koja je njegova primena?

 Pre svega, instagram shop je način da instagram privuče biznise na svoju platformu, i time dobije i na populaciji čije prosečno starosno doba iznosi više od 16 godina.

Naravno, ovim ne želimo da kažemo da instagram koriste samo ˝klinci˝, nego da su oni dominantni kada je ta društvena mreža u pitanju.

Klikabilan price tag taster

Prednost ovog shop-a je u tome što niko neće biti prisiljavan da gleda neku reklamu, neće mu biti usporeno skrolanje po feed-u, već će samo na plaćenoj promotivnoj objavi, sa kojom ćete se pre ili kasnije susreti, pojaviti klikabilan taster za kupovinu, ovog puta u ˝price tag˝ obliku.

Gde odlazimo klikom na taster?

Ovo je pitanje koje će mnogi postaviti. Moramo da shvatimo da su ljudi danas još uvek skeptični, pogotovo kada su u pitanju ˝kupi sada˝ tasteri na društvenim mrežama i internetu generalno, te da se većina njih plaši da će ukoliko budu kliknuli na takav taster ostati bez svojih ličnih podataka, bankovnog računa itd.

Nemojte se plašiti, to se u ovom slučaju neće desiti!

Klikom na taster za kupovinu, vi zapravo odlazite na stranicu gde ćete moći da saznate više informacija o proizvodu i prodavcu, ceni i ostalim stvarima koje vas generalno zanimaju. Tek tada se pojavljuje opcija za pravu kupovinu artikla, gde opet, postoji određena procedura koja je regulisana uslovima korišćenja.

Nakon klika na price tag taster, ponašaju se klikabilnim cenama

Zbog čega toliko spominjemo uslove korišćenja u tekstu? Do ne tako davno, ne samo u Srbiji, već gotovo u celom svetu, imali ste prilike da čitate, čujete, a mi se iskreno nadamo ne i da na svojoj koži osetite, kako su ranije funkcionisali takozvani ˝scamovi˝ kada je internet prodaja u pitanju. Sve je to bilo moguće dok internet kupovina nije zvanično regulisana zakonom. Danas, gotovo svaki web shop, sistem za korišćenje i plaćanje platnim karticama, pa čak i facebook i instagram shopovi, imaju određene uslove korišćenja kojih se morate pridržavati.

Shop bez provizije od prodaje

Dobra stvar za mlade, a i sve ostale biznise koji bi se odlučili na ovaj model trgovine, jeste upravo to što je instagram najavio da neće naplaćivati proviziju od prodatih artikala. Gde tu onda Instagram vidi zaradu?

Ukoliko budete želeli da se vaš oglas prikazuje ljudima koji vas ne prate, moraćete dodatno da platite. Nema provizije, ali je marketing nešto neizostavno.

Instagram se trenutno nije fokusirao na prodaju unutar svoje platforme, već samo daje redirekt na recimo Amazon, gde će se zapravo obaljati kupovina, kao što bi se radilo u bilo kom affiliate programu, samo što ovde nema affiliate-a.

Klikom na cenu se odlazi na instagramov opis artikla

Zašto je klikabilan ˝price tag˝ koristan?

Pre nego što počnemo da pričamo o benefitima ovog, i više nego korisnog apdejta na instagramu, prisetićemo se toga da na ovoj društvenoj mreži niste mogli apsolutno nigde da ostavljate linkove. Jedino mesto gde je mogao da stoji klikabilan link jeste ˝bio˝, te ukoliko ste imali neki kanal prodaje morali ste sve ljude da šaljete na vaš profil da kliknu na link, što je oduzimalo vremena i remetilo im ˝skrolovanje˝.

Sa klikabilnom price tag ikonicom, za time više nema potrebe. Sve što vaše kupce interesuje, mogu pročitati odmah, u redirektovanom, novom prozoru koji će se otvoriti i time im zadržati poziciju u prethodno pregledanom feed-u. Dakle, svaki korisnik će moći da nastavi tamo gde je stao.

Pored samog skrolovanja, instagram je mislio na lagodnost kupovine, te ćete moći da vidite transparente slike proizvoda, cene, opise.. sve ono što jednom prosečnom kupcu treba da bi se odlučio da novac ostavi baš vama.

Nakon klika na ˝shop now˝ odlazi se na prodajni sajt

Da napravimo presek: Da li nam je sada svima jasno šta je instagram postigao ovim potezom? Ubacivanjem opcije shop, biznisi koji su izbegavali instagram zbog svega što smo prethodno naveli sada više to ne moraju da rade. Klikabilni linkovi, redirektovi na prodajne sajtove, transparente i naznačene prodavnice obezbediće biznisima veći promet putem instagrama, a to je ono što je svima potrebno. Neka logičan. dalji splet okolnosti jeste uvođenje affiliate programa na instagram, ali to je samo naša pretpostavka. A šta vi mislite? Koja je sledeća stvar koja nas sve očekuje na instagramu? 

 

 

Pročitajte još