Instagram Stories: Atraktivan način za promociju vaših proizvoda
Sigurno smo imali prilike da primetimo kako se u poslednjih nekoliko meseci najveći ˝hipe˝ podigao upravo kada je u pitanju Instagram stories. Većina korisnika nije prepoznala tu opciju onako kako je instagram prvobitno zamislio, ali u svakom slučaju su je ljudi prihvatili kao alat koji svakodnevno koriste, gde nam se iznenada otvorio potpuno novi biznis model na instagramu: Promocija proizvoda pomoću insta story-a
Kada bacimo pogled na istoriju snap chat-a i to koliko je dugo trajala ˝galama˝ kada je u pitanju korišćenje istog u Srbiji, nekako nam je bilo logično da se zapitamo: ˝Zbog čega instagram kopira već postojeću platformu koja ima pregršt korisnika?˝
Odgovor na to pitanje bio je i više nego jednostavan – lakše je već postojećim konzumentima aplikacije uvesti nov feature umesto navikavati konzumetne na potpuno novu aplikaciju.
Iako je snap chat aktivan sada već 3 godine, njegova globalizacija dogodila se tek sredinom 2016. godine kada on zapravo postaje viralan i doživljava najveću ekspanziju. Nakon što je odbio 3 milijarde dolara od facebook-a, snap chat ubrzo dobija novog dostojnog rivala na tržištu kojem se nikako nije nadao – instagramu.
Kako je veliki broj ljudi koji nikada nije koristio snap chat ostao zatečen korišćenjem alata za ˝story telling˝ , na instagram story-u su počele često da se pojavljuju besmilice, ali i korisne stvari koje smo mogli na brzinu da pristupimo.
Ubrzo nakon toga, pojavilo se nekoliko načina kako bismo upravo taj insta story mogli da primenimo i u našem poslovanju.
Lak pristup specijalnim ponudama
Sigurno ste imali prilike da vidite pregršt reklama na internetu koje zagovaraju kupovinu ˝ovog momenta˝. ˝Samo još danas˝ ˝Specijalna ponuda samo za tebe˝ ˝Ističe ti vreme, još samo 60 minuta ostalo je do završetka promo perioda˝ samo su neki od primera koje su korisnici mogli da vide po različitim internet prezentacijama. U proseku, 64% korisnika na ovakve oglase ne obraća pažnju, ali ona druga strana i te kako obraća i bez prevelikog razmišljanja ulazi u takve oglase.
Kako insta story nudi ˝instant˝ rešenje za privlačenje ljudi, sve što treba da uradimo jeste da te iste ljude usmerimo ka našem proizvodu.
Uzećemo za primer GoPro kameru: Ukoliko smo mi prodavnica koja se bavi prodajom ovih, ne tako jeftinih akcionih kamera, naše proizvode moraju da prepoznaju ljudi koji imaju potrebu za ovakvim proizvodoma opet, imaju dovoljno novca da je priušte. Dakle, ciljna grupa nam je dovoljno uska da možemo da uđemo u situaciju u kojoj ne uspevamo da prodajemo dovoljan broj artikala. Tada sastavljamo akcije i specijalne ponude koje će biti primamljive svima, a ne samo korisnicima kojima je ta kamera nužno potrebna. U ovom trenutku će se većina vas zapitati ˝po čemu se to razlikuje od klasične prodaje i zašto je vezana za instagram?˝
Istina je i da nema neke razlike, samo što ćemo ovim potezom, korisnicima koji su došli da se opuste i vide šta se dešavalo u toku dana u svetu koji njih interesuje, bez ikakvog stresa plasirati promotivni sadržaj. Uz poziv na akciju i specijalnu ponudu, zainteresovani će kliknuti, a nezainteresovani će ˝oglas˝ proslediti nekome ko je verovatno zainteresovan. Jasno nam je šta je dalji splet okolnosti i koliko se šanse za uspešnu trgovinu povećavaju.
Prikaz kretaivnog procesa
Čovek je po prirodi radoznao i uvek će ga interesovati proces pravljenja i napretka. Kao kupci, ljudi zauzimaju odbramben stav, gde se stvara potreba za istraživanjem robe koju trebaju da plate, te se upravo taj kreativni proces najviše istražuje. Ukoliko distributer omogući svakome da na vizuelno učestvuje u kreativnom procesu, svakako će osvojiti simpatije i pridobiti potrebno povernje potrošača.
Kako je story rešenenje koje nam donosi sadržaj donosi u trenutku, ne postoji bolji način za prikaz kreativnog procesa ˝direktnog prenosa˝ preko ovog kanala komunikacije.
Deljenje obaveštajnog sadržaja
Najlakši način da potencijalne korisnike upoznate sa svojim sadržajem jeste da ih upoznate sa svojim stilom komunikacije, navikama i sa njima delite važne informacije. Kako bismo u tome uspeli, važno je da se vaši korisnici osete kao da su deo neke zajednice. Na primer, ukolko vi kao korporacija slavite rođendan, svim vašim registrovanim korisnicima omogućite da tog dana ostvare neki popust na kupovinu ili im obezbedite neki promotivni sadržaj koji će biti samo za njih.
Na taj način ćete uspeti da kreirate gore pomenutu zajednicu i sa potrošači će više voleti da ostave novac vama, nego nekome ko im nije pružio nikakve pogodnosti.
Instagram story je u ovom slučaju možda čak i najbolji način za promociju vašeg proizvoda. U roku od 24 sata, koliko će priča stajati na instagramu, 2/3 vaših pratioca će videti da danas obeležavate recimo neki veliki datum. Sa velikim datumima slede i pokloni, a složićemo se da ljudi jednostavno vole da primaju poklone, te će u tih 24 sata vaša posećenost biti veća i profit će u skladu sa time da poraste.
˝Takeover˝ ljudi od uticaja
Kada kažemo ˝takeover˝ mislimo na preuzimanje instagram naloga na jedan ceo dan ili prostije rečeno, kada ljudi od uticaja koriste naš insta story kako bi pokazali šta oni rade tokom njihovog dana.
Ovo je posebno interesantno korisnicima, zato što oni mogu da vide stvari koje inače nisu u mogućnosti da vide, pogotovo kada su u pitanju estradne ili druge medijske ličnosti koje uglavnom dobijaju najviše pažnje na društvenim mrežama.
Na ovaj način, sa lakoćom možemo naš proizvod prikazati širem auditorujumu, a i složićemo se da nije isto kada vidite baner sa kremom za lice i kada vam tu istu kremu preporuči ˝medijska diva˝ koju prati enormna količina ljudi na društvenim mrežama.
Kako stoji nepisano pravilo marketinga ˝više je manje˝ potrudite se da na društvenim mrežama, pogotovo ne na instagramu i na insta story-u budete dosadni, već sadržaj prezentujte dinamično u prihvatljivim količinama za korisnika, kako bi vaši oglasi ostali vidljivi i kako bi zaista doveli korisnike na željenu adresu.
insta story, online marketing, online pr, promocija na instagramu