6 načina kako da izgradite lični brend na društvenim mrežama

Home / Blog / 6 načina kako da izgradite lični brend na društvenim mrežama

Ukoliko se bavite bilo kakvim poslom, u vašem interesu bi gotovo uvek trebalo da bude šta okolina misli o vama. Da li ste i koliko pouzdani, profesionalni, stručni može uticati i biti prekretnica na mnogo stvari u vašem poslovnom životu, te je vaš lični brend nešto što će uvek moći da opravda prethodno pomenute poslovne atribute.

Kada kažemo lični brend, moramo odmah da se ogradimo i naglasimo da se ovde ne radi o bilo kakvoj korporaciji, firmi i generalno biznisu, već o samom čoveku koji se bavi tim stvarima. Uzećemo u obzir činjenicu da više od 90% potencijalnih mušterija, klijenata, najviše poverenja stiče prvo u ljude koji su zaposleni, pa tek u firmu u kojoj su zaposleni, građenje ličnog brena može biti možda čak i najefikasniji način da se razvije poverenje prilikom osvajanja naše ciljne grupe.

U ovom tekstu ćemo pričati o 6 odličnih načina kako da razvijate svoj lični brend na društvenim mrežama

1. Budite aktivni na društvenim mrežama

Za kreiranje bilo kakvog brenda je potrebno mnogo truda, izdvajanja vremena, te se na kreiranje brenda treba posmatrati kao na posao. Svakog dana trebate raditi na popunjavanju svojih kanala komunikacije, te je ˝sherovanje˝ tuđeg ili kreiranje svog sadržaja na dnevnoj bazi neophodno.

 

2. Trudite se da držite sadržaj koji delite doslednim

Trudite se da budete dosledni vašeg brenda i sadržaja na svim društvenim mrežama koje koristite. Kada ljudi žele da saznaju nešto više o vama, ne mora usko da znači da će vas pronaći na društvenoj mreži u koju vi najviše ulažete.

Na primer: Rećićemo da se vi bavite odnosima sa javnošću. Zamislite situaciju u kojoj HR menadžeri ozbiljne korporacije tragaju za kvalitetnim PR-om i na linkedIn platformi naiđu na vaš profil. Oduševe se vašim portfoliom, objavama i community-em koji ste okupili oko sebe, i onda otvore vaš instagram profil i vide vašu sliku sa pištoljem u ruci.. Dakle, vi kao osoba u tom trenutku padate u očima bilo kog HR-a zato što niste dosledni svom poslu jer ukoliko se bavite takvim poslom, materijal poput navedenog ne bi smeo da se nalazi na vašem profilu. Tu se vaša ekspertiza više ne gleda, tako da ekspertiza nije dovoljna da bi se nekada dobio posao.

3. Fokusirajte se na kvalitet, ne na kvantitet

Kada ovo kažemo, mislimo na nekoliko različitih stvari.

  • Bolje je aktivno koristiti 3 pažljivo odabrane društvene mreže, nego sporadično postovati na 10 društvenih mreža
  • Nemojte deliti sadržaj ˝pošto poto˝, već se trudite da sadržaj koji vi delite stvarno bude relevantan
  • Okružite se kvalitetnim stručnim materijalom – ne znači da je svaki stručan materijal ujedno i kvalitetan

 

 

4. Proučite lični brend influensera

Kako biste postali čovek od uticaja, morate razmišljali kao čovek od uticaja. Ukoliko se odlučite da podignete vaš lični brend na sledeći nivo, morate proučiti kako to rade najveći influenseri iz branše kojom se vi bavite. Na taj način ćete sebi otvoriti nove mogućnosti, te će vam se pružiti prilika da uđete u uži krug upravo tih influensera koje ste proučavali.

 

5. Dajte sve od sebe

Ukoliko vam je želja da napravite lični brend koji će svi oko vas da zapamte, morate davati ljudima dovoljno razloga da to učine.

Morate shvatiti da u izgradnji ličnog brenda, vi ljudima ne prodajete nikakve proizvode i usluge, već im figurativno prodajete sebe. Naučite ljude u vašem okruženju da ste baš vi idealna osoba za rešavanje njihovih problema, bez da ih u to ubeđujete. Delite znanje, pomažite praktično, širite pozitivnu energiju, pokažite im da ste stručni… jednom rečju, radite za sebe najbolji Online PR koji biste ikada radili.

6. Postavljajte pitanja

Stara poslovica kaže da se niko naučen nije rodio, te je potpuno normalno i prirodno da stručnim ljudima oko sebe postavljate pitanja. Naravno, prilikom građenja ličnog brenda, morate da pazite kakva im pitanja postavljate, jer ne želite da ispadate ˝smešni˝ u nečijim očima.

Zamislite situaciju u kojoj se osoba koja sebe naziva Community menadžerom obraća iskusnijem community menadžeru i postavlja mu pitanje ˝šta je reach˝?

Kupite znanje sami i sa svih strana, a kada terbate da poentirate, tada pitajte nekog stručnijeg od vas za savet.

Na taj način ćete onome ko je ˝iznad vas˝ pokazati da radite na sebi i da se trudite, iz čega proizilazi dalji razvoj vašeg ličnog brenda i rast u očima ljudi koji su u nekom biznisu daleko iznad vas.

Na kraju budite obzirni, i trudite se da nikome ne oduzimate previše vremena, trudite se i borite za svoje znanje sami – to je možda i najbolji put do uspeha.

 

 

Pročitajte još