6 najštetnijih grešaka prilikom mobilnog SEO-a

Home / Blog / 6 najštetnijih grešaka prilikom mobilnog SEO-a

Prema poslednjim apdejtima koji su urađeni od strane Google-a, indeksiranje za mobilne platforme postalo je možda čak i najznačajnije za vaš e-biznis.

Budući da su pretrage sa mobilnih platformi danas preuzele gotovo 70%  internet pretrage generalno, SEO za mobilne verzije vaših web prezentacija danas je postao nešto što vam mora biti jedan od top prioriteta.

Dalje u tekstu ćemo vam otkriti koje su neke od grešaka koje vam trenutno ili trajno mogu oštetiti poslovanje na internetu, a vezane su upravo za SEO kod mobilnih verzija sajtova.

1. Sporo učitavanje stranica na sajtu

Brzina učitavanja stranica svakako jeste važan faktor prilikom samog Google-ovog ocenjivanja i rankiranja sajta, međutim, to nije jedino što je važno u ovom slučaju. Ono na šta mi zapravo stvarno trebamo da obratimo pažnju jeste ono što nam zapravo ˝donosi˝ novac, a to su korisnici i korisničko iskustvo.

Istraživanja su pokazala da 53% korisnika gasi web stranicu i kreće u potragu kod prvog sledećeg konkurenta onda, kada učitavanje web stranice traje duže od 3 sekunde.

U brzoj potrazi za rešenjima i u bržem načinu života, korisnik traži brzo i efikasno rešenje, a sporim učitavanjem stranice njega kao potencijalnog kupca vaših usluga ili proizvoda, bukvalno ˝prebacujete˝ vašim konkurentima.

Kako srediti ovaj problem?

  • Neka vam stranica bude čista i jednostavna, smanjite direkt i redirekt linkove i izbacite sa svojih stranica sve nepotrebne elemente (manje je nekada više). Pored toga, preporučljivo je da dobro optimizujete vaš HTML kod, smanjite sve elemente koda u CSS-u i JavaScript-u koji vam mogu usporiti učitavanje sajta.
  • Kompresujte sliku i optimizujte je za sajt – Što manje ˝kilobajta˝ to će učitavanje biti brže
  • Konstanto proverajta brzinu učitavanja vaše stranice putem Google-ovog PageSpeed Insights alata. Može se desiti da vam se podvuče neki element koji će vam usporiti učitavanje, te je zbog toga redovna provera nešto što vam može spasti poslovanje na dnevnom nivou, a i znate kako se kaže – Bolje sprečiti nego lečiti.

2. Sadržaj koji ne može da se pregleda/pusti

Pre nego što uključujete video, ili bilo kakav drugi multimedijalni sadržaj u post ili page na vašoj stranici, proverite brzinu učitavanja tog sadržaja i uzmite u obzir koliko će vam zapravo to usporiti korišćenje sajta.

Zapamtite da ljudi ne vole dug buffering i multimediju koju ne mogu da pregledaju do kraja

3. Blokirani fajlovi

Googlebot bi trebao da ˝češlja˝po vašem sajtu kao normalan, prosečan korisnik što znači da ograničavanje pristupa JavaScript-u, CSS-u i foto fajlovima na vašoj internet prezentaciji može potencijalno da ošteti vaš rank na google-u-

Proverite robots.txt fajl sa vašeg sajta kako biste imali uvid da li su neki suštinski fajlovi blokirani ili zabranjeni. Ukoliko jesu, iz Google Search Console pozovite vašeg robota da vam reši problem prilikom indeksiranja.

Loading…

4. Loši redirekt i cross liknovi

Ovo su možda i najčešće greške prilikom mobilne optimizacije za pretraživač, a u velikoj meri učestvuju u ˝konačnom˝ obliku SEO-a i dobijaju ˝dobre˝ pozicije na Google-u.

Najčešće greške

  • Kada sa mobilne verzije sajta korinik dobije redirekt na desktop verziju sajta
  • Kada se korisnicima različitih mobilnih uređaja prikazuje različit sadržaj – svima treba da bude prikazan isti sadržaj, uvek
  • Pazite da prilikom svog internog linkovanja slučajno ne pomešate desktop i mobile URL, kako ne biste stvarali konfuziju prilikom ˝surfovanja˝ po vašem sajtu
  • Pre nego što linkujete ili dobijate link sa drugog sajta, proverite da li su ti linkovi toksični. Ovo nije toliko važno za korisničko iskustvo koliko je važno za googlebot

Mi uvek savetujemo da pratite ovakve stvari, jer google konstantno menja svoje principe i apdejti iz ove oblasti su veoma česti.

5. 404 greške samo na mobilnim platformama

404 greške su svakako nešto na šta uvek trebate obratiti pažnju i te probleme rešavati u rekordnom roku. Ipak, greška se može desiti i eror 404 je svakako nešto što može da se pojavi na vašoj internet stranici. Problem poput 404 errora nije nešto zbog čega se previše treba brinuti, ali u svakom slučaju to svako od nas treba da očisti i ukloni uzrok stvaranja pomenutih errora.

Ipak, može da se desi da dođe do greške prilikom indeksiranja samo mobilnih URL-a, što će napraviti popriličnu štetu prilikom optimizacije za mobilne uređaje.

6. Loš dizajn za mobilne platforme

Prilikom dizajniranja web sajta, svako mora da razmišlja o dizajnu koji će se nalaziti na mobilnoj verziji sajta. Ovde ne pričamo samo o optimizaciji vaše prezentacije za mobilne telefone, već pričamo o generalnoj funkcionalnosti sajta i tome koliko je sajt vizuelno primamljiv korisnicima sa mobilnih telefona.

Izbegavajte nepraktične fontove, fontove malih veličina i očistite stranicu od haotičnog sadržaja (bilo kakvih vrsta pop upova, agresivnih poziva na akciju itd.)

 

 

Pročitajte još