6 razloga zbog čega je mobilna aplikacija bolja od mobilne verzije web sajta

Home / Blog / 6 razloga zbog čega je mobilna aplikacija bolja od mobilne verzije web sajta

Da li ste znali da više od 68% ljudi tokom korišćenja svog pametnog telefona koristi mobilne aplikacije koje su usko povezane sa nekim brendom ili biznisom? Neki od vas možda i jesu, ali većina, složićemo se nije. Upravo te mobilne aplikacije, stvaraju sponu između biznisa i potrošača koje kasnije eskaliraju ˝boom˝ na tržištu.

Odavno smo shvatili da je web sajt podrazumevna stavka za gotovo svaki biznis i da je prisustvo na ˝mreži˝ danas obavezno. Ipak, internet prezentacija i community ponekad nisu dovoljni kako biste bili iznad konkurencije i zauzeli ˝tron˝ u biznisu. Okidač koji će vaše poslovanje podići na nivo najboljeg u klasi svakako jesu Android i iOS aplikacije.

Izrade web sajtova

Kao i prilikom izrade web sajta, prilikom izrade Android i iOS aplikacija potrebno je biti domišljat i napraviti aplikaciju koja je jednostavna i zamiljiva za korišćenje, a povrh svega od koje će na kraju svi potrošači imati koristi. Naravno, postoje biznisi koji nisu puni sadržaja i nemaju dovoljno materijala kako bi napravili interesantnu interaktivnu mobilnu aplikaciju, ali za one kojima sadržaja ne manjka, Android i iOS aplikacije su se pokazala kao ˝must have˝ stavka u pokoravanju tržišta.

Čak i iole ozbiljni web dizajner će biti svestan da industrijski standard danas raste, te i da je optimizacija internet prezentacije za mobilne platforme deo posla koji je neizbežan. Svesni te činjenice, dolazimo do logičnog pitanja: Šta će nam mobilna aplikacija kada imamo sajt koji je optimizovan za telefone?

Jednostavno je, mobilna verzija internet prezentacije nije dovoljna i ona ne pruža adekvatnu interakciju između korisnika i biznisa.

Šta je to što nam Android i iOS aplikacije pružaju, a mobilna web prezentacija ne?

1. Povećava interakciju i angažovanje korisnika

Koristeći ih za specifične zadatke, korisnici su korišćenjem mobilnih aplikacija sebi dali zadatak da tu ˝aplikaciju˝ savladaju kako bi sebi uštedeli vreme ˝tumarajući˝ po web sajtovima koji po prirodi posla nije pojednostavljen za mobilne korisnike već samo prilagođen da se uklopi u ekran telefona. Dakle, uloga aplikacije jeste da ona pojednostavi pristup uslugama i da se one putem mobilnih platformi mogu brzo realizovati.

2. Konstantan pristup uslugama u online i offline korišćenju

Odgovor na ovo nam je svima jasan, za korišćenje web sajta potreban nam je uvek pristup internetu, dok je za korišćenje mobilne aplikacije internet potreban samo toliko da je preuzmemo iz e-prodavnice.

3. Pojačan SEO potencijal za sadržaj u aplikaciji

Naravno, kada je reč optimizaciji za pretraživač, web sajtovi su lider i tu nema mnogo diskusije. Ali i pored toga, uvek nam je cilj da naši proizvodi budu što bliže vrhu prve stranice na guglu, a najbolji način za to jeste upravo ˝in-app SEO˝ za usluge koje koje aplikacija pruža. In-app SEO će nam omogućiti bolje pretraživanje za sledeće stavke:

  • Naslov aplikacije (koja će nositi naslov vašeg biznisa)
  • Naslovi kategorija
  • Ključne reči
  • Opis aplikacije
  • Naziv developer naloga

Pored toga, koliko ste merodavni u vašem biznisu pokazaće statistika vaše aplikacije koja će svima u pretraživaču biti dostupna, a to su:

  • Broj preuzimanja
  • Broj ocena
  • Prosečna ocena
  • Koliko ste ˝ažurni˝
  • Link za preuzimanje (Google Play)

4. Otvara mogućnosti koje mobilna verzija sajta ne može da pruži

Mobilna aplikacija sa sobom donosi prednost korišćenja samog hardvera telefona, što mobilna internet prezentacija ne može, te su otvorene mogućnosti korišćenja:

  • Push notifikacija
  • Call-to-action dugmeta
  • Zvona/vibracije telefona
  • Brzo ažuriranje foto sadržaja (korišćenjem kamere ili galerije)
  • Instant i automatski update

5. Povećava bezbednost i sigurnost očuvanja sadržaja

U mobilne aplikacije se sa lakoćom može integrisati već postojeći bezbednosni sistem kako bi se obezbedio najviši nivo bezbednosti. Bezbednost podataka je svakako jedna od najvažnijih stavki za svaki posao, a mobilne aplikacije su se pokazale kao najbezbednije platforme sa minimalnom verovatnoćom kada su hakerska obaranja u pitanju.

6. Povećava produktivnost i smanjuje troškove

Jedan od najvećih benefita aplikacije verovatno jeste činjenica da sama aplikacija može da se koristi za komunikaciju između zaposlenih čime se omogućuje brža, efikasnija i jeftinija komunikacija.

Korišćenje pouzdane aplikacije pokazalo se kao i više nego isplativo, te se zapažaju povećanja produktivnosti od 20% do 40%.

Pročitajte još