4 načina da prodate vaše proizvode putem društvenih mreža

Home / Blog / 4 načina da prodate vaše proizvode putem društvenih mreža

Sigurno ste do sada videli na ˝tone˝ nekih instagram i facebook prodavnica, i morali ste da se zapitate da li uopšte te prodavnice uspevaju da dođu do zarade i koliki profit može da se ostvari prilikom facebook prodaje? Ukratko rečeno: da, te prodavnice uspevaju u prodaji i profiti mogu da budu poprilično veliki.


Ipak, kada malo bolje razmislite, sigurno u svojoj okolini poznajete bar jednu osobu koja je nešto probala da proda na društvenim mrežama i nije ništa uradila od toga. Dakle, neko logično pitanje koje nam se svima ovde nameće je ˝Da li svako može da se bavi prodajom na društvenim mrežam?˝

Može

Ali ipak, kako biste se bavili tom vrstom internet prodaje, morate ipak imati jednu određenu vrstu znanja pretežno iz trgovine i marketinga, a nakon toga, poznavanje mreža i alata za oglašavanje na njima.

Ipak, naša tema nije kako da napravite oglas na facebook-u, već nešto što će vam olakšati direktnu prodaju i vaše potencijalne kupce ubediti da dođu baš kod vas.

Prodaja na društvenim mrežama

1. Prilagodite prodajnu strategiju vašoj ciljnoj grupi

Pre nego što bilo šta počnete da radite, morate odrediti ko će vam biti ciljna grupa. Da li će to biti studenti, tinejdžeri ili mame koje imaju malu decu, zavisi od vas i vašeg proizvoda, te ćete na osnovu toga i kreirati kampanje za vaše proizvode.

Ukoliko se bavite prodajom nekih jeftinih putovanja za mlade, gde je recimo smeštaj u osmokrevetnoj sobi nekog hostela, vaša ciljna grupa biće studenti koji vole putovanja. Neko nepisano pravilo je da je većina studenata uvek u škripcu sa novcem, te mi njima moramo ponuditi neverovatne pogodnosti kako bi se oni odlučili da se uopšte odvaže na tako nešto. Zamislite recimo da jednom prosečnom studentu u Srbiji, koji nedeljno troši 2-3 hiljade dinara na život iskoči oglas za putovanje na kojem piše ˝AKCIJA: SAMO 299€˝… Da se razumemo, ovo nikada ne bi upalilo, i nijedan student koji nema para, a većina nema, na ovaj oglas nikad ne bi kliknula. E sad, zamislite situaciju u kojoj piše ˝Otputujte u Veneciju za samo 20€ mesečno˝. Tu sada dolazimo do trenutka kada će naš potencijalni kupac doći u stadijum gde razmišlja ˝ok, to je 20€ mesečno, daj da vidim na koliko meseci se to ispaćuje, možda mogu da otputujem˝.

Tek tada zapravo kreće prava prodaja, kada ste vi prethodno zainteresovali vaše potencijalne kupce i dali im do znanja da je vama važno da oni, u ovom primeru, putuju sa vama.

2. Razgovarajte sa vašom ciljnom grupom tonom kojim se ona obraća

Kada pričamo o samoj kominikaciji, većina online preduzetnika napravi istu grešku prilikom obraćanja svojoj ciljnoj grupi i ta greška jednom kad se napravi, posle se jako teško ispravlja. Ovde konkretno pričamo o načinu izražavanja, odnosno o tome kako se mi, kao neko ko treba nešto da proda, obraćamo našim potencijalnim kupcima.

Za primer ćemo i dalje uzimati turističku agenciju i aranžmane za studente.

Mi smo agencija koja je odličila da se bavi prodajom svojih aranžmana studentima i mi naše aranžmane trebamo pre svega njima da približimo i ubedimo ih da su to destinacije baš za njih. Upravo na ovom mestu se pravi greška koju smo prethodno spomenuli. Većina agencija, kako bi ostavile otisak sigurnosti i ozbiljnosti, kreću da se izražavaju prefiše formalno i elokventno.. To jednog prosečnog facebook korisnika ne privlači, već naprotiv, to ga odbija jer se ostavlja otisak da je nešto previše ˝ulickano˝ i skupo. Ukoliko naša ciljna grupa, ne želi fakultativne izlete i obilazak Luvra, već žurke na plaži do ranih jutarnjih časova, mi se ne smemo obraćati tonom fanova primenjene umetnosti već tonom fanova ˝ludog˝ noćnog života.

3. Izgradite mrežu sačinjenu od vaših potrošača

Najbolji savet koji vam bilo ko može pružiti prilikom održavanja vašeg kontakta sa potrošačima, boljeg pružanja usluga korisničkog servisa i generalno, kako držati sve potrošače na okupu, svakako jeste da izgradite potrošačku mrežu. Jedan od najboljih načina da držite potrošače oko sebe jeste da delite svoje znanje, ili pak prigodne ˝poklone˝ na dnevnom, nedeljnom ili mesečnom nivou. Zbog tih stvari, bićete u centru pažnje, ljudi će znati za benefit koji donosi to što će vas pratiti i priprodnim tokom ćete biti uvek tema razgovora, pretrage, pohvale ili rasprave.

Budite uvek u centru pažnje i neprekidno podižite oko sebe toliki hajp, koliki vam je potreban da ne ˝osetite˝ konkurenciju.

Pored toga, okupite sve portošače na jednom mestu, da li će to biti nek chat room na vašem sajtu ili otvorena grupa na fejsbuku – nebitno je. Bitno je samo da postoji mesto gde će svi, potpuno slobodno moći da postave pitanje vama, kao biznisu ili drugim potrošačima i gde će svako moći u bilo koje vreme da stupi sa bilo kim u kontakt.

4. Povežite ˝business network˝ sa vašom internet prodajom

Naravno, ništa od prethodno navedenih stvari neće imati smisla ukoliko se na kraju ne dođe do trenutka kada ćete trebati da prodate vaš proizvod.

Uzmite u obzir da nije dovoljno samo proizvod prodati, već da je važno da su vaši potrošači zadovoljni i da se oni kod vas vraćaju i da vas preporučuju nekim drugim, potencijalnim potrošačima.

Povezivanjem vaše korisničke mreže sa krajnjim ishodom prodaje može vam doneti win win kombinaciju.

Kako?

Opet ćemo uzeti za primer turističku agenciju za mlade. Ovog puta, mlade koji vole da putuju za malo para, uvek ćemo izveštavati o našim novim akcijama, popustima i generalno pogodnostima za putovanja. Na taj način ćemo biti okruženi ljudima koji jesu naša ciljna grupa i ljudima koji će nam pre ili kasnije ponovo ˝ostaviti˝ svoj novac.

Nekoliko kanala gde možete okupiti ciljne grupe u zavisnosti od potreba:

  • LinkedIn
  • Facebook (interne, otvorene facebook grupe i facebook stranice)
  • Pinterest
  • Instagram

Naravno, ovo nije sve, postoji još platformi gde možemo okupiti naše potrošače, gore navedeni su najpopularniji.

 

Pročitajte još