5 razloga zbog čega vam je potrebana Google Analitika

Home / Blog / 5 razloga zbog čega vam je potrebana Google Analitika

Google Analitika(Google Analytics)

Google Analitika

Google Analitika

 

Google Analitika(Google Analytics) je jedan od osnovnih stavki koju vas blog, webstite treba da sadrži.Osnovna funkcija Google Alnalitike je da prati i da vas izvestava o traffic-u na vasem website-u ili blogu, ali to je samo jedna od njegovih funkcija.U ovom tekstu ću pisati o nekim od najbitnijih funkcija,instalaciji i kako na pravi način da podesite Analitiku u samo par klikova.

Instalacija Google Analitike

Pre nego sto pocnem da pricamo o tome zašto vam treba ovaj alat pre toga ćemo pričati o samoj instalaciji i o instalaciji na Word Press-u

Da bi počeli sa podešavanjem potreban vam je Google nalog kom samo vi imate pristup, naravno ukoliko je potrebno da podelite nalog sa nekim  uvek to možete uraditi,ali nije preporučivo jer ukoliko prekinete saradnju sa nekim onda morate početi sve ispočetka.

Kada ste namestili vas Google naolog, uđete u Analitiku i pokazaće vam se prozor u kom ćete unositi podatke o vasem sajtu,on bi trebalo ovako da izgleda:

 

Podesavanje Google Analitike slika 1

Google Analitika nudi hierarhiju u kojoj možete voditi evidenciju o 50 web sajtova po account-u. Ne postoji dobar ili loš način  podešavanja vašeg naloga,samo je pitanje za šta želite da podesite.Ne morate puno obraćati pažnju oko imenovanja vašeg naloga jer u bilo kom momentu možete promeniti naziv Google Analytics naloga.Ali treba da zapamtite da vaše sajtove ne možete prebacivati sa jednog na drugi nalog.

Kada ste ispunili sve tražene korake dobićete kod koji morate instalirati na svakoj stanici vašeg sajta. Instalcija zavisi od platforme koju koristite. Na primer ako imate Word Press i vaš domen koristi Genessis Framework on ima specijlno mesto za dodavanje skripte u header-u. Takođe još jedan lakši način da dodate kod je preko  Google Analytics by Yoast plugin-a kod kojeg vam nije bitno koju temu ili koji framework koristite.

Podesavanje Google Analitike WP

Ukoliko imate sajt izgrađen pomoću HTMl-a dodaćete kod u </head> sekciji na svakoj stranici. Ovo možete uraditi u bilo kom text editoru(npr. notepad , texedit notepad++) zatim ćete taj fail podići  na vas host preko FTP programa(kao što je FileZilla)

Podesavanje Google Analitike u HTML kodu

Posle instalacije ostaje još jedan ali veoma bitan korak koji morate uraditi pre nego sto počnete sa posmatranjem i poboljšavanjem vašeg sajta, a to je podešavanje cilja vašeg preduzeća. Ovo možete podešavati u sekciji Admin u gornjem uglu sranice pa zatim kliknete na link Goals. Koja je funkcija podešavanja cilja? Google Analitika će vas izveštavati o bitnim stvarima koje se dešavaju na vašem web sajtu u odnosu na postavljen cilj.

Pri postavljanju cilja vašeg preduzeća imate ponuđene sledeće opcije :

  • Goals Setup(Gde možete odabrati već neke od preporučenih ciljeva naravno u koliko vam oni odgovaraju)
  • Custom (Gde možete podešavati vaš cilj po sopstvenim potrebama)

 

Podešavanje Google Analitik cilja

Google Analitika i zašto je baš vama potrebna?

Konacno smo došli do teme koja vas je i privukla da procitate ceo ovaj tekst, kao što sam već rekao Google Analitika je jedan „must have“ alat na vašem sajtu.

 

Koliko ljudi posvećuje vaš sajt?

Odakle su posetioci?

Preko koje drustvene mreze ili website-a su ljudi dosli do mene?

Koje stranice su najposvećenije na vašem blogu?

Koliko ljudi se opet vraća na vaš sajt?

Mislim da je ne potrebno prelaziti svaki od navedenih razloga, jasno je i bez dodatnog objašnjenja. Imajte u umu da su ovo samo neke od mogućnosti koje ovaj alat može uraditi za vas. Google Analitika je veoma opširan tool sa  puno korisnih funkcija koje mogu poboljšati posvećenost vašeg sajta, takođe mogu usavršiti vaš target koji je, kao što i sami znate, od pretežnog značaja.

Korišćenje opcija Google Analitike

 

Sada kada ste konačno shvatili svrhu ovog alata i instalirali ga, hajde da prodiskutujemo o opcijama koje su meni lično najbitnije i na koje bi bilo poželjno da obratite pažnju

Audience/Overview Report

Prvo što će vas zanimati je u kom periodu je bilo najviše poseta vašem sajtu, a kad najmanje, kada su opale i kada su pocele da rastu itd.

Audience Overview

U gornjem desnom uglu imate mogućnost podešavanja datuma koji želite da vidite. Zanimljiv feature koji Google Analitika nudi je poređenje dva različita datum, samim tim možete videti razliku u posetama.

Podešavanje poređenja datuma

Posebnu pažnju ću posvetiti prozorima ispod karakteristike. Kao što vidite imate sedam prozora(Sesion, Users, Pageviewers, Page/Sesion, Avg. sesion duration, Bounce rate, New sesion)

  • Sesion(Sesija) – Je poseta našem sajtu,jedan korisnik koji izvršava aktivnu interakciju sa website-om,jedan korisnik moze biti izvršilac više sesija,što po tome znači da imamo stalnog posetioca.
  • Users(Korisnici) – Poprilično jednostavno i mislim da svako od vas to zna,ali napisaću.Useri su ljudi koji su imali makar jednu sesiju,jednu posetu,vašem sajtu,user može biti stai ili novi korisnik
  • Pageviewers(Prikazi stranica) – Predstavlja broj svih pregledanih stranica na vašem sajtu.
  • Page/Sesion(Stranica/sesija) – Predstavlja prosečan broj posvećenih stranica tokom jedne sesije,takođe se broje stranice koje se ponovo pregledaju.
  • Avg. Sesion Duration(Prosečno trajanje sesije) – Vreme trajanja pojedinačne sesije.
  • Bounce Rate(Stopa poseta samo jedne stranice) – Je duzina zadržavanja korisnika na našoj stranici, odnosno procentualno iskazano koliko je vreme izlaska korisnika sa sajta.
  • New Sesion(Nove sesije) – Procenat prvih poseta.

Pored svih ovih opcija, ispod imamo opcije kao što su demographics(demografija) ,the system(sistem), mobile devices(mobilni uređaji), tu možete videti odakle dolaze vaši posetioci, koji operativni sistem oni koriste, kao i da li je vas sajt posvecen sa moblinih uređaja.

Acqusition/all trafic

 

Ovo je sledeća sekcija kojoj želim da posvetim pažnju. Acqustion izveštaji su jos jedan od sjajnih feature-a Google Analitike, pomoću njega možete videti sve što vas interesuje o načinu dolaska posetioca do vašeg sajta. Možete povezati vaš Google Analitik nalog sa društvenim mrežama(Social) i videti da li ste preko njih dobili nove posetioce. Takodje jos jedna mogućnost je povezivanje sa ADwords-om da bi videli kako proticu vaše PPC kampanje(u slučaju da ih imate) i možete doći do solucije kako da ih poboljšate

Behevior/site

Ova vrsta izvestaja će isticati sve što je bitno oko vašeg sadržaja.Ukoliko ste postavili vas Site Search(pretragu) možete videti koje ključne reči su ljudi koristili da bi dosli do vašeg sajta. Pored karakteristike o korisnicima, takođe možete videti kolika je brzina  očitavanja vašeg sajta i sta ga usporava,time možete poboljšati optimizaciju vašeg sajta.

 

Ovo bi bile funkcije na koje lično smatram da treba istaći i da spadaju u grupu bitnijih od mnogobrojih funkcija koje vam može ponuditi Google Analitika .Nadam se da vas je zainteresovao ovaj kratak teks i da ste se opredelili za Google Analitik alat i da vam pomaže da poboljšate vas website ili blog. Još jedna bitna stavka koju želim da naglasim Google Analitika nije samo za vaš blog ili web sajt,ovaj alat se takodje može koristiti i za aplikacije.U koliko vas intresuje izrada aplikacija možete pročitati tekst o Izradi mobilnih aplikacija.

 

 

 

Pročitajte još