fbpx
Kako analizirati konkurenciju na Google-u

Kako analizitati konkurenciju na Google pretaživaču?

 

 

Prijatelje drži blizu, a direktnog konkurenta na Google pretrazi još bliže!

 

Ukoliko ste vlasnik nekog web sajta sigurno ste se nekada pitali koliko poseta ima vaša konkurencija, koje to ključne reči oni rangiraju na Google-u i kako.

Infromacije koje želite da znate o konkurciji niste uspeli da pronađete u poznatom alatu Google Analytics ni u drugim besplatnim alatima za analizu tuđih web sajtova, ali kroz ovaj tekst potrudućemo se da vam prezentujemo malu tajnu velikih SEO eksperata, tačnije odgovorićemo gde leži celokupna i precizna analiza konkurencijskih sajtova.

Popularan zanat na našem tržištu koji je nekima i dalje misterija kako funkcioniše je SEO, vlasnicima biznisa poznatije kao “kako da budem prvi na Google pretraživaču?”.

Eksperti za Google tj. SEO (Search engine optimization) većinu vremena posvete samoj konkurenciji, analizama, traženja prostora za njih da plasiraju svoj sajt ili sajt klijenta na sam vrh, ali danas nećemo pisati o tehnikama koje eksperti koriste pri svojim strategijama, već o tome kako oni analiziraju konkurenciju, kakve infromacije možete da saznate a da vam pomognu pri razvijanju vašeg biznisa putem interneta.

U nastavku prezentovaćemo alat koji koristimo za analiziranje direktne konkurencije, tj. njihovom rangiranju na Google pretraživaču.

Saznaćete kako je moguće da proverimo odnos vašeg i konkurenskog sajta, ali i mnoge druge stvari.

Naš cilj je da razumete pun potencijal ovakve analize, kao i da se javite da ovo uradimo za vas.

Link za prijavu nalaziće se na kraju teksta. Biće nam zadovoljstvo da proslavimo ako ste svog konkurenta izdominirali za ključne reči koje su vama najbitnije za prodaju, ali i da se pomučimo da vam rastumačimo šta raditi ukoliko je konkurent dosta jači od vas. Preporuke možemo sprovesti mi ili to može raditi vaša agencija ili vaš SEO saradnik.

 

Precizna vidljivost vašeg direktnog konkurenta na Google-u je moguća

Prva stvar koja vas interesuje je vidljivost konkurencije, šta to na srpskom znači? Vidljivost konkurencije je ustvari njihova prisutpnost na Google-u, koliko oni dobijaju poseta organskim putem, koliko dobijaju poseta putem plaćenih Google reklama i da li vi kao vlasnik sajta morate da plaćate Google oglase da biste prestigli konkurenciju.

Nekada je uzrok loših poseta od Google pretraga ka vašem sajtu isključivo uzrokovana činjenicom da vas je konkurencija izdominirala za ključne reči koje su i vama i konkurentu važne. Problem nastaje u činjenici da vi teško možete sa sigurnošću to i da tvdrite jer nema načina kroz standardne Google alate da se monitoringuje za koliko tačno se ključnih reči rangirate vi, a za koliko direktan konkurent.

Kroz alat o kome u ovom tekstu pišemo, to je moguće!

Da bi ilustrovali kako alat radi uzećemo poređenje dva sajta – sajt A i sajt B.

Konkurencija na Googleu
( grafikon vidljivosti web sajta A)

Sada kada smo razjasnili šta je vidljivost sajta, hajde da prodiskutujemo ovaj misteriozni grafikon koji nam pokazuje neke čudne padove i skokove i šta oni znače.

prikaz konkurencijskih poseta
( grafikon vidljivosti web sajta A, slika 2)

Kada prevučemo mišem na određen deo grafikona prikazuju nam se organske posete za oseđeni mesec (u slučaju sajta, slika gore, A organske posete sajta A). Iz grafikona takođe vidimo kojim se smerom kreće vidljivost našeg sajta, i vidimo brojke organske posete koja je prisutna (Organic traffic).

Da imamo neku plaćenu kampanju, pričamo ovoga puta samo o Google plaćenim oglasima, ne o oglasima i plaćenom saobraćaju sa društvenih mreža, bila bi nam prisutna narandžasta linija, no ovoga puta fokus je iključivo Google saobraćaj.

Uzimamo sajt B koji je direktan konkurent sajtu A.

Konkurencija na Googleu
(Grafikon vidljivosti web sajta B, slika 2)

Hajde da se zavirimo kod konkurencije i vidimo kako njima ide Google i da li se njime bave.

Prirodna reakcija bi mogla biti pravo razočarenje, suočavanje sa činjenicom da vas je direktni konkurent nadmudrio i pobedio na Google pretragama, što u prevodu znači da je njegov online biznis profitabilniji od vašeg, zakonom velikih brojeva.

 

grafikon vidljivsti konkurencije
(Grafikon vidljivsti web sajta B, slika 2)

Obratite pažnju na skalu njihove vidljivosti sa leve strane.

Primetićete da se na web sajtu A kreće od 0 pa do 100k, a na sajtu B od 0 do 15k, što znači da smo izuzetno nadjačali konkurenciju.

SEO je Maraton!

Ne zaboravite da je SEO “maraton”, a ne sprint, ukoliko se vi uspavate, a vaša konkurencija kvalitetno radi. svi su izgledi da će vas vremenom prestići. Tako da ovo nije kraj analize, hajde da vidimo šta oni to još rade.

Ključne reči za koje se konkurencija rangira na Google pretrazi

analiza konkurencije na googleu

 

Sledeća stvar koju ćemo razmatrati su ključne reči za koje se konkurencija rangira.

Ako se pitate zašto je to vama bitno da znate, odgovor je veoma jednostavan :

Ako primetite da se konkurencija uspavala i da im polako opadaju pozicije za ključnu reč koja je vama bitna, to je onda prazan prostor za vas u koji definitivno treba “plasirati loptu”.

Savetujemo vas da se uz konsultacije vašeg SEO stručnjaka odlučite koje ćete ključne reči “da jurite”, to vam može uštedeti značajnu svotu novca.

Uzimamo opet za primer sajt A i sajt B koji su direktni konkurenti.

 

ključne reči konkurencije na google-u
(Pozicije ključnih reči web sajta A)

Sledeća slika nam prikazuje sledeće :

  • Pozicije na Google-u sa desne strane
  • Ključne reči koje nam dovode najviše poseta

Prvo ćemo prodiskutovati o organskim pozicijama koje vidimo sa desne strane. Pre nego što pozovete SEO stručnjaka i krećete da vičete na njega imajte na umu da brojevi koji su ispod su vaše pozicije na Google-u a ne stranice Google-a. Primer ove analize je urađen na News Portalu tako da je broj stranica koje se nalaze na 51+ poziciji očekivan, ali zanemrarimo i to.

Pomoću ovog grafikona vi možete da se usresredite na popravljanju pozicija vaših stranica, uz adekvatan savet SEO stručnjaka znaćete kojim stranicama treba da se posvetite uz određene metode.

Ipak, leva slika nam je trenutno mnogo interesantija.

Ključne reči koje nam donose najveći broj poseta su ključne za našu strategiju, ali zašto? Kada bacimo pogled, analiziramo njih i njihovu vrednost možemo utvrditi da li se na njima isplati raditi.

 

ključne reči konkurencije na google-u
(Pozicije ključnih reči web sajta A)

 

Obratite pažnju samo na obeležene kolone (Keyword, Pos., Volume).

  • Keyword je ključna reč/fraza koju korsnik kuca na Google, ali mislim da vam je to jasno pa bih presao odmah na sledeće.
  • Pos. je skraćenica za poziciju, iako metrike “1→2 i 1→1” liče na fudblaske prelaze iz keca u dvojku i iz keca u keca, ali ipak se odnose na vaše trenutno stanje na pretraživaču. Šalu na stranu, ovo je jedna veoma bitna informacija kojoj ćemo se uskoro posvetiti.
  • Volume pretstavlja broj mesečnih pretraga za određen pojam.

Sada kada smo razotrkili ključne reči ali i rezultate rangiranja direktnog konkurenta, dobro je da pogledamo gde smo mi.

Kada se pojavi oznaka “•→1” to znači da smo dobili 1 poziciju za neki pojam za koji se nismo rangirali “1→2” da nam je pala stranica sa prve na drugu poziciju. itd.

Kada se uradi detaljna analiza našeg sajta i sajta konkurencije vide se ključne fraze koje su njima, ali i nama bitne, jer ko je na njima bolji, taj bolje prodaje.

Napominjemo vam još jednom, dobro odradite analizu koje stranice su vama bitne u odnosu na broj mesečnih pretraga koje one imaju i na profit koje vam donose. Suludo je juriti ključnu reč sa premalo pretraga koja nema nikakvu vrednost.

I sada konačno ono što ste čekali :

Ključne reči za koje se konkurencija rangira!

 

(Pozicije ključnih reči web sajta B)
(Pozicije ključnih reči web sajta B)

 

Konkurencija se rangira za ključne reči koji imaju manju mesečnu pretragu, što znači da dobijaju manje poseta. Vidimo da ne dobijaju nove pozicije što znači da su i dalje u zimskom snu, ali to ne znači da se jednom neće probuditi, poplaćati razrnorazne linkove i biti vam za petama. Bitno je imati konstatnu kondiciju jer je web sajt živa stvar koja uvek može da se poboljša.

Rezultate koje imate danas, možete već sutra izgubiti.

 

Analiza linkova konkurencije na Google-u

analiza konkurencije na googleu

 

Još jedna od stvari za koju ste sigurno čuli od nekog stručnjaka ili kolege su linkovi.

Niste možda upućeni sa sigurnošću čemu oni služe i šta vam doprinose, ali znate da su bitni.

To jeste tačno, ali pre nego što nastavimo dalje sledi nam još jedna kratka leckija SEO-a

Vaš Domen Auhority vs Domen Auhority konkurencije

Linkovi služe za jačanje autoriteta vašeg sajta i celokupnog rangiranja na Google-u.

Što ste veći autoritet u očima našeg omiljenog pretraživača to ste bolje pozicionirani. Autoritet vas i konkurencije takođe trebate da razmatrate.

Domen autoriti konkurencije
( Domen Autoriti web sajta A)
Domen Autoriti web sajta
( Domen Autoriti web sajta  B)

 

Sada kada pogledamo sledeće brojke vidimo da se konkurencija ipak bacila na link building (imaju dosta linkova ka svom sajtu sa jakih, posećenih sajtova).

Kako smo mi tu jači ako oni imaju približno jake linkove?

Veoma jednostavno, bolje smo odradili osnove. Sada znate da osoba koja se bavi SEO optimizacijom na vašem sajtu radi baš onako kako treba svoj posao.

U slučaju web sajta B, mnogo više pažnje je posvećeno u pravljenju dobrih i verovatno skupih linkova, ali su zanemarene osnove.

SEO je građevinskim jezikom rečeno nešto poput izgradnje solitera.

Ne možete krenuti od krova pa na dole, nego od temelja ka vrhu. Veoma je bitno napraviti dobre i ozbiljne SEO temelje sa On Page tehnikama (tehničkom optimizacijom). Jer kada krenete da zidate spratove sa linkovima i oni će biti stabilni, neće morati da brinete da li vam je temelj stabilan ili će da probadne svakog časa.

U slučaju web sajta A, imamo prvo izgrađene dobre SEO temelje, pokrpljenje rupe pa tek onda rađen link building. Prvo su se pozabavili sa njihovim sajtom pa tek onda pravljenjem linkova što je dovelo do velike finalne razlike. Njihov stručnjak je sačuvao budžet za linkove i upotrebio ga nakon odrađenog tehničkog SEO-a. Pored toga što je gazdi napravio ozbiljan promet on je i pametnije potrošio budžet za linkove.

Dobro analizirali smo i ovaj deo, hajde da pogledamo kakve to linkove su oni pravili.

linkovi konkurencije na Google-u
(Linkovi web sajta A)

 

SEO je pretežno logika, ali u izuzetnoj meri i analiza i statistika, tako da, ma koliko ne voleli zamaranje brojevima, nažalst, ipak moramo na ovu temu kroz cifre.

Sa leve strane imamo cifre koje predstavljaju autoritet i kvalitet sajtova koji su linkovali na web sajt A, a sa leve njihov broj i procenat.

Hajde da vidimo šta konkurencijski linkovi kažu.

linkovi konkurencije na Google-u
(Linkovi web sajta B)

Vidimo da linkovi konkurencije više vuku na kvalitet nego na kvantitet, što je iznenađujuće dobro sa obzirom da su zaobišli temelje. Web sajt B se najviše posvetio linkovima autoriteta od 40-50, što je super za njihov budžet iako linkovi tog autoriteta uopšte nisu jeftini. To im je pomoglo da izguraju svoj autoritet i da se približe sajtu A.

Linkovi konkurencije su veoma bitna stvar koju trebate imati na umu. U ovom slučaju da se web sajt A opustio jer je u prednosti, a sajt B krišom pravio linkove, poboljšavao temelje polako bi se približio i preleteo sajt A na Google-u. Zato nemojte spavati, trudite se, rednovno i kvalitetno radite na vašem sajtu i rezultata mora biti!

Toksični linkovi koje vam konkurencija može smestiti

Kao što smo naučili danas linkovi mogu biti opasno oružije za poljšanje. Ako gradite kvalitetne i relevantne linkove bićete nagrađeni, ali šta ako gradite ili dobijete loše tj. toksične linkove, to nije dobro.

Google je davno zabranio kupovinu linkova i uveo parametre da odredi nivo toksičnosti linka.

Toksične linkove uglavnom možete da dobijete od vašeg dragog konkurenta(toksični linkovi su veoma pristupačni), ali kao što ste već zaključili na tome ne treba da mu se zahvalite. Cilj vašeg konkurenta je da vas sabotira za malo love.

Uloga toksičnih linkova je, žarkonski rečeno, da ukalja vaš ugled kod Google pretraživača, da Google algoritam pomisli da ste se bavili kvantitativnom kupovinom diskutabilnih linkova i da želite da ga prevarite.

Penal za kupovinu linkova utiče tako što vam opadne vidljivost celokupnog sajta, a ako ne rešite taj problem uskoro ćete primeiti velik pad u posetama vašeg sajta.

I za ovu situaciju postoji rešenje, naime veoma je bitno redovno proveravati nivo toksičnih linkova na vašem sajtu. Naša praksa je da jednom mesečno proverimo da li mi imamo toksične linkove, a to izgleda ovako:

Toksični linkovi
(Toksični linkovi)

Analizom linkova našeg zamišljenog konkurenta iz primera vidimo da su ovo očito njihovi beklinkovi sumnjivog tipa.

Brojevi sa desne strane obeležavaju njihov indikator toksičnosti – što je veći broj to je veća mogućnost da su zapravo toksični.

tabela toksičnih linkova od 0 do 100
(Mera toksičnih linkova od 0 do 100)

Sa leve strane možemo videti odakle dolaze ti linkovi, koliko njih smo dobili sa istog domena i u kom vidu oni linkuju (slika, text itd). Vidimo da naše komšije imaju dobar budžet i da ga nisu štedeli na nama.

Kako da uklonim toksišne linkove?

Veoma jednostavno, ukoliko sami radite Google Search Conosle nudi opciju da prijavite Google-u da ste dobili toksične linkove i da želite da ih uklonite.

Ukoliko imate angažovanog SEO stručnjaka, samo mu pošaljite analizu vašeg sajta i on ih može otkloniti za vas.

Imajte na umu da ćete biti kažnjeni ako to ne uradite (naravno sa strane Google-a) čak i ako ih niste vi lično pravili. Zato vam ponavljamo da je veoma bitno voditi evidenciju o njima, redovno bacati pogled na listu jer nikada ne znate kad ćete iznervirati vašeg konkurenta i kada vam može poslati gomilu diskutavilnih linkova.

I za kraj nam ostaje jedna manje stresna tema, interesantan vizualni prikaz koliko “parče kolača” zvano tržiste ste vi ugrabili a koliko vaša konkurencija.

Pozicioniranje konkurecije na Google-u (celokupnog sajta)

Jedna od stvari koja treba da vas zanima je koliko to vaš konkurent može da kupi internet tržišta a koliko vi. Neki ljudi posle ove informacije mirnije spavaju a neki nagaze SEO stručnjake. Pa hajde da vidimo kakve su to informacije i šta one nama znače.

pozicioniranje vas i konkurencije na Google-u
(Pozicioniranje vas i konkurencije)

Ovako kada vidite ovo, prvo vam ništa ne bude jasno, pa pomislite koga li sam ja to angazovao da radi za mene. Ali ne bojte se, ukoliko vam neko ovo prezentuje u ovom vidu znaćete da ste angazovali i više nego kvalifikovanu osobu.

Web sajt A je pretstavljen kao najveći krug, odnosno taj krug kupi naviše poseta sa Google-a, zatim naš dragi konkurent, Web sajt B koji je drugi po posetama ali i dalje nije ni blizu. Što više neki krug raste znači da mu rastu posete organskim putem.

(pozcioniranje Web sajta A)
(pozcioniranje Web sajta A)
(pozcioniranje Web sajta B)
(pozcioniranje Web sajta B)

Kada mišem prevučemo preko našeg sajta dobijamo tačnu informaciju koliko poseta dobijamo mi, koliko ključnih reči rangiramo i broj istih ključnih reči za koje se rangiramo mi i konkurencija.

Uviđaj u pozicioniranje konkurencije kao i u broj ključnih reči dobijamo kada prevučemo mišem na nekog od naših konkurenata. Ova sekcija analize vaše konkurencije vam pomaže da imate uviđaj u sve ostale konkurente a ne samo u jednog. Često se dešava u praksi kada je u pitanju inostrano tržište da se pomoću ovoga nađu i neki novi konkurenti.

Konkurenti su pokazani u krugovima drugih boja, kao što je prikazano na prvoj slici. Kao što vidimo na ovom primeru web sajt A trenutno dominira na ovom tržištu, ali to ne znači da će i ostati tako.

 

Zaključak

Analiziranje sajta konkurencije na Google-u kao i analiziranje vašeg sajta nije uopšte jednostavan proces a od velikog je značaja. Dobro je ne gubiti iz vida šta konkurencija radi ili smera na vreme, kako ne bi došli u situaciju da to osetite na teži način, kroz pad poseta, tačnije pad prodaje.

Kroz ovaj tekst dotakli smo se samo nekih najbitnijih stavki koje se uzimaju u obzir, a ima ih naravno mnogo, mnogo više.

Ukoliko vas interesuje analiza vašeg sajta, sajta vašeg konkurenta ili pronalaženje novih konkurenata možete nam poslati zahtev putem naše kontakt stranice.

 

 

Često postavljena pitanja

Ako se konkurencija bavi kupovinom linkova da li moramo i mi?

Odgovor je da i ne. Ukoliko konkurencija nema velik broj broj backlinkova ( kvalitetnih i ne kvalitetnih) moguće ih je prestići bez link buildinga. U drugom slučaju ako konkurencija ima velik broj linkova morali bismo se i mi posvetiti link buidling metodama.

Kako da poboljšamo poziciju za ključnu reč za koju nismo prvi?

Poradite na sadržaju i kvalitetu vaše stranice. Pogledajte šta to konkurencija ispred vas radi, o čemu oni pišu i plasirajte još bolje inforacije na vaš web sajt od njih, poradite na On Page tehnikama a ukoliko ni to nije dovoljno “bacite se ” na link building.

Da li je plaćanje jedini način za dobijanje linkova?

Naravno da ne. Postoji više načina da dobijete linkove, postoji metoda koja se zove Guest Posting gde vi na nekom sajtu napišete  tekst a oni vam daju link (veoma popularno u praksi), a pored toga možete se upisati u neke od popularnih direktorijuma. I ne zaboravite da ćete veliki broj linkova dobiti prirodnim putem kada napišete neki kvalitetan sadržaj.

 

analiza konkurencije, internet marketing, optimizacija za google, seo

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019