fbpx

Top 6 marketing trendova koji nas očekuju u 2022. godini

Digitalni marketing trendovi se menjaju iz godine u godinu. S obzirom na to da 2021. godina polako odmiče, mnogi će početi sa planiranjem svoje marketing strategije za sledeću godinu. Sam marketing pretrpeće određene promene zbog ukidanja tzv. kolačića (cookies) na Guglu i usled promena navika potrošača prouzrokovane pandemijom korona virusa.

digitalni marketing planiranje

Biće nam još teže prodavati online, ukidaju nam cookies

Kolačići (Cookies) su sitne datoteke web stranica, koje im omogućavaju da pamte šta su posetioci vašeg sajta radili. Uz vaše prihvatanje, oni pamte gde klikćete, šta radite i šta dodajete u „korpu“. Gugl je objavio da Chrome pretraživač u 2022. godini neće podržavati kolačiće „trećih strana“. To je veoma velika promena koja može negativno uticati na precizno targetiranje potencijalni kupaca, zbog same činjenice da je Chrome najpopularniji pretraživač sa oko 70% tržišnog udela.

Pored toga, pandemija je imala ogroman uticaj na oblikovanje naših navika, a digitalna tehnologija postaje norma za mnoga polja. Čak i kada se pandemija završi, navike potrošača ostaće iste.

Kako bi vam pomogli da što bolje prilagodite svoju strategiju novim okolnostima, imajte na umu sledeće trendove koji će obeležiti 2022. godinu.

Investirajte u onlajn događaje

Onlajn događaji poput vebinara, seminara ili lansiranja proizvoda su sjajni načini da se pročuje za vaš brend. Sve veći broj brendova okreće se ovoj taktici, jer vam ona omogućava da direktno prikupite podatke učesnika vašeg događaja. Ovo je korisno jer vam ti podaci omogućavaju lakšu izradu profila potrošača, kao i građenje jače veze sa njima. Iako ovi događaji neće doneti ogromnu zaradu, oni nesumnjivo doprinose razvoju brenda na duže staze.

video striming preko mobilnog telefona

Digitalni marketing trendovi za svaku godinu glase : Posedujte svoju publiku!

Iako vi mislite da posedujete vašu publiku, zapravo društvene mreže poput Fejsbuka, Instagrama i Tvitera to čine.

Kako biste bili sigurni da vaša poruka stiže do željenih ljudi, potrebno je da publiku „preuzmete“ vi. Današnji algoritmi društvenih mreža su kompleksni, što može uticati na adekvatno plasiranje vaše poruke. Svakodnevno se povećava količina poruka i brendova koje plasiraju društvene mreže, samim tim će vaša poruka teže dolaziti do željenog broja ljudi.

Newsletter, odnosno cirkularna email poruka koju šaljete vašim kupcima, je jedan od načina da dođete do potencijalnih potrošača i zadobijete njihovu pažnju. Potrebno je da sadržaj koji dobijaju bude prilagođen i relevantan za vašu ciljnu grupu. Očekuje se da, sa svim promenama koje donosi 2022. godina, ljudi budu u većoj meri selektivni po pitanju toga kakav sadržaj konzumiraju.

U praksi, ako vaš web shop posećuju i mušarci i žene, poželjno je segmentirati ponudu kroz newsletter tačnije muškarcima slati newslettere sa akcijama za isključivo muške proizvode, i obrnuto.

Uložite vreme i novac u izradu jakog imidža brenda

U današnjem vremenu, imidž je sve. Verovatno ste to već čuli, ali unapređenje imidža je nešto što se uvek može podvući pod temu koju upravo obrađujemo a koja glasi „digitalni marketing trendovi„.

Kako bi izgradili jak imidž brenda, potrebno je da odaberete pravi vid komunikacije sa potrošačima. S obzirom na to da cena i konkurencija rastu kada je u pitanju digitalni marketing, potrebno je da posvetite pažnju i organskom rastu svesti o vašem brendu.

Radite  na strategiji koja će potrošačima ponuditi dugoročne vrednosti.

Konkretno, to može biti rad na izradi video tutorijala, podkasta ili bilo koja druge vrste sadržaja koja nudi EDUKACIJU i VREDNOST, umesto potenciranja prodaje.

Pored toga, obraćanje putem različtih društvenih mreža ili kako mi to zovemo- komunikacijskih kanala, može doprineti personalizaciji vašeg sadržaja. Na taj način usmerićete sadržaj prema različitim grupama ljudi, obraćajući se na način i kanalima koji su njima najprivlačniji. Konkretno, sadržaj koji promovišete na fejsbuku i sadržaj koji npr. plasirate na svom tik tok profilu kompanije po pravilu ne bi trebao da bude isti, već prilagođen kontekstu društvene mreže.

planiranje radnog dana produktivnost rad u timu

Kreirajte B2B (Businees-to-Bussiness) sadržaj

Često se B2B sadržaj zapostavlja, pre svega zbog pogrešnog uverenja da biznismeni ne traže rešenja za svoje probleme na internetu. Međutim, ovakav sadržaj je od velike važnosti!

Trendovi u svetu marketinga se toliko brzo menjaju, da i B2B menadžeri moraju da koriste internet kako bi se upoznali sa njima.

Na primer, ovaj blog koji upravo čitate je klasičan B2B pristup, mi pomažemo vama da razumete ono čime se mi bavimo kako bi lakše doneli odluku i kontaktirali nas za potencijalnu saradnju. 

U tim situacijama je ovakav sadržaj ključan. Na taj način vi nudite korisnicima određena rešenja za njihove probleme, a oni za uzvrat grade poverenje prema vašem brendu. Samim tim postoji veća šansa da ostvarite i direktnu komunikaciju ili saradnju, kako bi potrošači dobili od vas dodatne informacije.

Postanite bolji narator

Potrebno je da formirate poruke u stilu pričanja priče o svojim proizvodima ili uslugama.

Korisnici ne žele da slušaju koliko je fantastičan vaš proizvod ili usluga, već žele da saznaju priču o tome kako ste pomogli da se reši određeni problem, iskoristite to.

Mnogi brendovi i dalje koriste razne floskule kako bi opisali svoj proizvod, a ono što nedostaje jeste prikaz upotrebne vrednosti koju taj proizvod ima u realnom svetu. Dakle, predstavite svoj proizvod kao rešenje za nečije probleme. Iako naracija (storytelling) ne omogućava direktnu prodaju, sigurno je da će vaše mušterije naterati da se zamisle i isprobaju ono što nudite.

prezentacija predavanje poslovni seminar

Koristite marketing automatizaciju

U 2020. godini, biće prisutno sve više marketinških kampanja zasnovanih na podacima u svim granama različitih industrija. Korišćenje automatizacije u vašim strategijama u digitalnom marketinu, učiniće ih efikasnijim  jer će vaš marketing tim trošiti manje vremena na zadatke koji se ponavljaju.

Ovo, takođe, omogućava da se izgradi profil korisnika (tzv. avatar) i da se uvede u sistem prodajnog levka. Univerzalni pristup odavno ne daje rezultate i krajnje je vreme da se fokusirate na različite strategije i sadržaje u odnosu na publiku kojoj se obraćate.

Kako bi ispratili šta korisnici vide kada vas guglaju: naslove članaka, linkovi sa drugih sajtova ili objave na društvenim mrežama o vašem brendu koji im mogu pomoći u donošenju odluka.

 Ovde automatizacija pomaže da upoznate vaše kupce i naučite što više o njima, te vam je zbog toga neophodna.

digitalni marketing trendovi rast tabela grafikon

Da rezimiramo temu digitalni marketing trendovi za 2022.

Dakle, u 2022. godini nas čekaju značajne promene u oblasti marketinga. Ukidanje kolačića je velika stvar u digitalnom oglašavanju, jer su se mnogi biznisi oslanjali na njihovu korisnost. Iako ne možemo da tvrdimo kakve će posledice ova odluka  imati, jedno je sigurno- potrošači će postati sve zahtevniji. Zbog toga je bitno okrenuti se alternativnim vidovima oglašavanja: eksperimentisati sa njima, pratiti reakcije i naposletku osigurati da daju rezultate.

Konkretno, ne stavljajte sva jaja u jednu korpu.

Nadamo se da slažete sa našim predlozima. Ipak digitalni marketing trendovi 2022. variraju u zavisnosti od delatnosti kojom se bavite, te ako mislite da ovu listu možemo dopuniti, slobodno nam pišite na naš agencijski mail. Biće nam zadovoljstvo da zajedno sa vama unapređujemo naš blog na kom smo konačno počeli aktivno da radimo.

digitalni marketing trendovi, trendovi u digitalnom marketingu

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019