fbpx

9 novih opcija za optimizaciju stranice Google My Business

U proteklih nekoliko meseci Google je dodao 9 novih funkcija na stranici Google My Business. One vam mogu pomoći da privučete pažnju potencijalnih klijenata. Da biste mogli da ih koristite, potrebno je da napraviti profil na stranici Google My Business ako to još uvek niste uradili.

Google my business objave (Posts)

Google my Business objave liče na mini reklame na vašem profilu. Možete ih koristiti da promovišete ponude, lansirate nove proizvode, promovišete događaje i sve što je bitno za vaš posao. Ovo je veoma moćna marketinška alatka koju još uvek ne koriste mnogi. Pomoći će vam da izdvojite vaš profil od ostalih jer možete da dodajete slike, poziv na akciju (call to action) i linkove do vašeg web sajta.

Da biste dodali novu objavu, potrebno je da se ulogujete na vaš GMB nalog i kliknete na opciju Posts sa leve strane kontrolne table ili na opciju Create post na kontrolnoj tabli. Interfejs je jednostavan. Da biste dodali objavu treba da kliknete na ikonicu za izmenu. Iskočiće vam ekran na kojem imate različite opcije za kreiranje objave. U zavisnosti od toga za koju vrstu objave se odlučite, imaćete određeni broj polja koje treba da popunite.

Kako bi se vaš profil izdvojio od ostalih bitno je dodati fotografiju ili video zapis, što je još bolja opcija. Najbolja rezolucija za fotografije je 590×445 px a tekst može da sadrži do 300 reči.

google my bussines objave (post)
Google my business objave (post)

 

Pitanja i odgovori (Q&A)

Još jedna nova funkcija omogućava potencijalnim i postojećim klijentima da sa lakoćom postavljaju pitanja direktno na vašem Google My Business profilu. Ako ozbiljno shvatate vašu onlajn reputaciju, pažljivo ih pratite kao i vaše Google kritike. Ova opcija može da bude i potencijalno opasna jer na pitanja može da odgovori bilo ko, pa čak i neko ko ne radi za vas može da podeli pogrešne informacije o vašem poslovanju. S druge strane, ovo je savršena prilika da saznate potrebe vaših posetioca i da profesionalno napišete odgovore i tačne informacije koje mogu svi da pregledaju.

Nažalost kada neko postavi pitanje, nećete dobiti obaveštenje na kontrolnoj tabli. Kako biste proverili da li ima novih pitanja na koja niste odgovorili potrebno je da skinete aplikaciju Google Maps i uključite obaveštenja. Ova funkcija dostupna je samo na androidima. Ako koristite ajfon moraćete redovno da proveravate vaš profil.

Poslovni opis (Business Description)

Treća funkcija koja je moguća od 2018. godine je dodavanje vašeg poslovnog opisa. Nalazi se na dnu  listinga na lokalnim rezultatima pretrage. Google preporučuje dodavanje opisa kako bi se detaljnije pojasnilo koje usluge pružate, šta vas izdvaja od drugih i nešto o istoriji vašeg posla ili bilo šta što može da bude korisno za vaše klijente. Ne bi trebalo da sadrži više od 750 reči.

Da biste dodali opis na vašem GMB profilu izaberite opciju Info. Ispod nađite opciju Add Business Description i pritisnite ikonicu za izmenu opisa. Kada objava bude gotova možete proveriti na vašem profilu kako ona izgleda i da li je sve onako kako ste zamislili. Na mobilnoj aplikaciji opis se nalazi pod odeljkom About us.

 

Google kritike (Google Reviews)

Ova funkcija je veoma značajna i ima veliki uticaj na rangiranje vaše stranice na lokalnoj pretrazi. Može i da poboljša vašu onlajn reputaciju jer 84% korisnika veruje ovim kritikama. Nalazi se pored vašeg listinga na aplikaciji Google Maps kao i na vašoj kontrolnoj tabli. Najbolji način da sakupite što više kritika je da zamolite vaše klijente da ih napišu. Naravno ne smete da koristite mito ili bilo kakav drugi način potplaćivanja kako biste došli do njih.

Da biste pokazali da ste profesionani i da pazite na potrebe vaših klijenata, odgovorite na sve njihove kritike i komentare. Da biste to uradili izaberite opciju Reviews na vašem GMB profilu i opciju Reply ispod kritike na koju hoćete da odgovorite. Ako želite da dobijate obaveštenja o prispelim kritikama, skinite mobilnu aplikaciju Google My Business i u podešavanjima obeležite obaveštenja za kritike.

Reviews (kritike) u google my business

Lista usluga (Service Menu)

Ova funkcija je prvobitno kreirana kako bi vlasnici restorana imali mogućnost da prikažu jelovnik na svom profilu. Zatim je proširena na neke druge usluge kao što su usluge električara, kozmetičkih salona, cvećara kao i nekih agencija za digitalni marketing. Ovi biznisi sada mogu da dodaju listu usuluga koje pružaju na svoj Google My Business profil. Usluge mogu biti podeljene na kategorije koje imaju svoj opis i za svaku uslugu može se dodati zasebna cena.

Kako biste dodali listu usluga potrebno je da kliknete na opciju Info na vašem profilu a zatim opciju Services. Pojaviće vam se prozor u kojem možete da kreirati svoju prvu listu. Treba da upišete ime usluge, opis i cenu. Nažalost, lista usluga postoji samo na mobilnoj aplikaciji GMB.

Dodavanje video zapisa (Add Videos)

Sem fotografija od sada možete dodavati i video zapise na svojem GMB profilu. Video zapis daje živopisnu notu vašem profilu. Međutim, ne možete dodati bilo kakav snimak. On mora da prikazuje vaše radno okruženje i sve zaposlene koji rade za vas. Ako objavite gotov snimak koji ste kupili onlajn, Google će ga obrisati. Video mora da traje do 30 sekundi, da bude veličine do 100 mgb i kvaliteta 720 px ili više. To znači da ne mora da bude delo holivudske produkcije. Možete snimiti nešto sasvim pristojno svojim telefonom.

Da biste dodali snimak kliknite na opciju Photos na levoj strani vaše kontrolne table a zatim Add Videos. Kada odaberete video zapis koji želite da postavite on će se pojaviti na listi svih fotografija i zapisa koji postoje na vašem profilu. Kažu da je slika vredna hiljadu reči ali video zapis je vredan hiljadu slika pa prema tome počnite još danas da postavljate vaše snimke.

google mu busniess video zapis i live video

Opcije rezervisanja termina (Booking)

Ako se vaš posao zasniva na pružanju usluga i zakazivanju termina, onda će vam se svideti ova funkcija. Sada možete da dodate opciju rezervisanja, odnosno zakazivanja direktno na vaš listing. Ovo omogućava vašim klijentima da naprave rezervaciju direktno na vašem listingu. To može da vam poveća rangiranje i pretvori posetioce profila u klijente.

Proces je veoma brz i možete ga pratiti na vašoj kontrolnoj tabli. Jedna od loših strana ove funkcije je što nije dostupna u svim zemljama pa je moguće da nećete imati pristup ovoj opciji. Zatim, morate imati i nalog na nekom od sajtova ili aplikacija za pružanje usluga sa kojima Google ima saradnju. Da biste ovo uradili treba na vašem profilu da izaberete opciju Accept Booking. Prijavite se pomoću neke od opcija i nekoliko dana kasnije na vašem listingu pojaviće se rezervacije.

Google my business booking

Instant poruke (Direct messages)

Ako dodate ovu opciju vašem listingu, potencijalni i postojeći klijenti mogu direktno da vam šalju poruke. Trenutno je ova funkcija dostupna samo u nekim zemljama.

Ovo je još jedan odličan način da stupite u kontakt sa posetiocima vašeg profila i ubedite ih da postanu vaši klijenti. Kako biste je omogućili, na vašem profilu kliknite na Turn on messaging. Ako opcija ne postoji to znači da nije dostupna u vašoj zemlji. Nakon toga možete podesiti vaš broj telefona i napisati poruku dobrodošlice. Ova mogućnost je dostupna mobilnim korisnicima samo ako koriste web a ne mobilnu aplikaciju.

Izgradnja web sajta (Website building)

Ako nemate svoj web sajt i imate ograničen budžet onda je ova opcija savršena za vas. Pomoću nje možete da kreirate svoju seb stranicu za samo par minuta pomoću koje ćete promovisati vaš posao. Nisu vam potrebne programerske sposobnosti niti neki napredni softver za grafički dizajn. Predefinisani formati stranice čine proces lakšim i kao rezultat vaša stranica izgleda profesionalno.

Praćenje aktivonosti korisnika preko Google my business
Metrika za praćenje aktivnosti korisnika

 

Za kraj još jedan koristan savet za praćenje rezultata truda koji ste uložili u vaš Google My Business  profil. Jedan od glavnih ciljeva optimizacije vašeg profila je da imate što veći broj poseta prilikom organske pretrage. Ako pratite broj dnevnih poseta preko alatke Google Analytics, dovoljno je da pogledate broj organskih poseta vašem profilu i da li se on povećao.

Postoji i opcija praćenja načina na koji su posetioci došli do vaše stranice. Oni koji su na svom telefonu došli do vašeg sajta preko GMB listinga računaće se kao direktan broj poseta a ne organski. Kako onda možete da izračunate ukupan broj pregleda? Tako što ćete dodati kratak kod vašoj web sajt adresi koja se nalazi na vašem GMB profilu.

Potrebno je da otvorite stranicu Campaign URL Builder. Nakon toga upišite adresu vaše web stranice, a u polje Campaign Source napišite GMBlisting kako biste znali odakle dolaze posete. Zatim u polje Campaign Media upišite Organic. Na dnu stranice videćete novi link vašeg web sajta. Nakon toga ga kopirajte i promenite na vašem GMB profilu pod opcijom Info.

Ostalo je samo da pogledate broj poseta pomoću alatke Google Analytics. Na stranici Google Analytics iz menija sa leve strane izaberite Aquisition pa All traffic i onda Channels. Zatim opciju Organic search i iz padajućeg menija izaberete opciju Source/Medium. Tu možete videti sve posete koje dolaze preko GMB listinga direktno do vaše web stranice. Ukoliko nemate ovaj alat ili niste dovoljno upozanti sa njim, pročitajte zašto vam je potreban Google Analytics uz dodatno objašnjenje kako se podešava i koristi.

interent marketing, optimizacija za pretrazivace

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019