fbpx

Influencer marketing i kako meriti uspeh saradnje sa influenserima

Influencer marketing podrazumeva saradnju brenda sa onlajn influenserima kako bi prodali neki od svojih proizvoda ili usluga. Neke saradnje su opipljivije od drugih, dok je svrha drugih samo da se poveća svest o brendu ili kako mi to zovemo- brend awareness.

KO SU INFLUENSERI?

Reč influenser je, više nego ikada, rasprostranjena u svakodnevnom govoru. Na pomen influensera mnogi po automatizmu prevrću očima, jer je prva asocijacija neka „fešn blogerka“ sa instagrama ili „onaj momak što snima klipove na tik toku koji nikome nisu smešni“. Međutim, to je samo deo ljudi koje nazivamo influenserima.

fashion blogerka

Za početak, bitno je razlikovati poznate ličnosti i influensere. Influenser, za razliku od poznate ličnosti (selebritija), može biti bilo ko i bilo gde.

U današnje vreme kada su telefoni i internet must have, svako uz malo truda i posvećenosti može ostvariti influens. Influens čini veliki broj pratilaca na društvenim mrežama. To može biti popularni fotograf na instagramu, dobro informisani sportski novinar na tviteru, ili ugledni digitalni marketar na LinkedIn-u pa čak i Tik Toku. 

U svakoj niši postoje uticajni ljudi– vaše je da ih pronađete. Neki od njih će imati stotine hiljada pratilaca, čak i milione. Međutim, mnogi od njih imaju svega nekoliko hiljada pratilaca, ali imaju reputaciju eksperata i uticaj na sopstvenu publiku, e to je ono što tražite!

taking picture of the shoes

Njima se ljudi obraćaju kada imaju pitanja i nedoumice, oni objavljuju najprivlačnije objave na društvenim mrežama u svom polju ekspertize. Njihove fotografije i videi su najzanimljiviji, i vode najinteresantnije onlajn diskusije.

U svetu je influencer marketing u velikoj ekspanziji, o tome govore podaci da biznisi zarađuju skoro 6$ povratka investicija na svaki uloženi dolar u influens marketing. U poslednjih pet godina otvoreno je 1360 agencija i onlajn platformi zaduženih za influencer marketing, što govori o širenju svesti o važnosti ovog vida reklame.

PROMOCIJE KAO DEO INFLUENCER MARKETING-A

Promocije su jedan od vidova saradnji sa influenserima. U pitanju je promovisanje postojećih popusta na sajtu, gde je zadatak influensera da ljude uputi na vaš sajt i upozna ih sa sniženjima i akcijama koje ih očekuju. Merenje uspešnosti ovakve kampanje je jednostavno. Možete proceniti razliku posećenosti sajta pre, tokom i nakon kampanje. Ovo će vam dati uvid i dojam o uspešnosti vaše saradnje.

KUPONI I PROMO KODOVI

Kuponi ili promo kodovi pokazuju direktno efikasnost određenog influensera, ali i same kampanje i promocija. Svakom influenseru dodelite jedinstveni kod, što će vam pomoći da utvrdite koji od njih je bio najubedljiviji i doveo najviše svojih pratilaca do vašeg sajta i kupovine pomoću dodeljenog koda. Tako možete odlučiti sa kojim ćete influenserima zaključiti dugoročna partnerstva, ukoliko vam donose veliki broj kupaca.

kuponi influencer marketing

AFFILIATE LINKOVI

Poput kupona i promo kodova, praćenje affiliate linkova takođe nosi informaciju o tome koji je influenser najuspešniji u privlačenju novih kupaca. Posmatrajući gde vaša targetovana publika klikće i njihovo kretanje po sajtu, možete zaključiti koliko je influenser uspešan u donošenju novih pregleda i kupovina vašem sajtu. Linkovi mogu biti jedinstveni za celokupnu kampanju, ukoliko želite da ispratite uspešnost celokupne kampanje. Kada je u pitanju saradnja sa više influensera, preporučujemo vam da svakome dodelite jedinstven link. To vam omogućava da pratite koji je od njih najuspešniji, što vam može pomoći pri odabiru za sledeće kampanje.

influencer marketing women in a store

Pored toga, uvek možete pratiti komentare koje pratioci ostavljaju na objavama influenserima o vašem brendu, da li izražavaju interesovanje za vaš brend i proizvode. 

UTVRDITE CILJ INFLUENCER MARKETING-A PRE SARADNJE

Pre nego što uopšte uđete u ove saradnje, bitno je da sami odredite cilj kampanja, da li je to širenje svesti o brendu i prvih stadijuma prodajnog levka (brand awareness), bliže upoznavanje ciljne grupe ili prodaja. 

Ukoliko želite da povećate prodaju, koristite kupone, kodove ili linkove. Svi volimo popuste, specijalne ponude (2+1 gratis) i šansu da koji dinar uštedimo. Osim toga, na ovaj način možete ispratiti koji influenser donosi najviše prodaja i odstraniti one koji ne doprinose vašem cilju.

Kada želite da povećate svest o brendu, koristite kupone. Caka je da deo imena kupona bude naziv vašeg brenda, što znači da svaki put kada influenseri pominju kod, oni zapravo ističu i vaš brend. Na taj način širite svest o vašem brendu, činite ga prepoznatljivim i pamtljivim.

Ako je vaš cilj da upoznate ponašanje vaše ciljne grupe, koristite se promocijama i linkovima. Praćenje načina na koji ljudi dolaze do vašeg sajta, ali i kuda se kreću na njemu, imate uvid u njihovo ponašanje. Takođe, dobijate informaciju o učinkovitosti promocija i samih influensera, ali i korisničkog iskustva i pronalaženja proizvoda/ usluga.

Nakon toga, možete proveriti uspešnost influensera u ostvarivanju ciljeva koji ste odredili za ovu kampanju.

influenserke vlogovanje

Da zaključimo.. Pažljivo birajte influensere sa kojima sarađujete i pratite pomoću naših saveta uspešnost te saradnje. Prilikom odabira influensera gledajte da oni budu eksperti za vašu nišu, a  u odnosu na cilj kampanje odaberite pažljivo način realizovanja iste. Ukoliko sve pažljivo i pametno odaberete, novac uložen u influencer marketing će vam se višestruko povratiti!

influencer marketing, influenseri

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019