fbpx

Ovih 5 e-commerce trendova daje sjajne rezultate 2022. godine!

Svi biznisi koji žele da ostanu u igri treba da savladaju najnovije trendove u online trgovini. Zato, što se pre bacite na njih, biće bolje i isplativije za vas u budućnosti. Donosimo vam 5 e-commerce trendova koji su davali sjajne rezultate ove 2022. godine!

Šta je e-commerce?

e-commerce 1

E-commerce je zapravo prodaja putem interneta, čija popularnost raste iz dana u dan. Svima su poznate e-prodavnice kao što su Amazon, Ebay, Alibaba itd. koje su specijalizovane za ovaj tip prodaje. Međutim, većina modernih brendova koristi e-commerce kao jedan od svojih mnogobrojnih kanala komunikacije. Danas se bez ove opcije ne može, ukoliko ne želite da budete marginalizovani.   

Danas svako ko poželi može da oformi svoju online prodavnicu. Online trgovina ima mnogo prednosti, koje je čine tako primamljivom i popularnom. Možete da prodajete svoje proizvode i usluge bez ikakvog fizičkog kontakta sa klijentima, a oni ujedno mogu da kupe vaš proizvod gde god da se nalaze, a ne samo u vašem lokalu. 

e-commerce 2

Ovaj tip prodaje je vrlo isplativ, a dobra stvar za vaš biznis je da imate više prodajnih kanala. Međutim, čak i ako se odlučite da se isključivo bavite online trgovinom, mnogo manje troškova će vas čekati nego pri tradicionalnoj trgovini (lokal, zaposleni itd). 

Iako sve ovo zvuči jako pitko i jednostavno, ne shvatajte e-commerce olako, jer nije sve baš toliko jednostavno. Zašto to kažemo? Potrebno je da uložite u vebsajt i u ljude sa adekvatnim znanjem na ovu temu. Napraviti kvalitetan sajt nije ni malo lak zadatak, zbog toga je jako bitno da pažljivo birate kome ćete dati svoje poverenje.

Ako ne, onda da se dodatno edukujete o tome kako cela ova priča sa e-commerce-om funkcioniše.

Od početka pandemije, broj biznisa koji se okrenuo sajtovima za online kupovinu porastao je čak 25%!  Predviđa se da će za 20 godina čak 95% ukupne prodaje biti isključivo online

5  trendova za e-trgovinu 2022. godine

Imajući u vidu prethodno pominjanu statistiku, kristalno je jasno da bi dobar vebsajt za online kupovinu trebao da bude jedan od prioriteta za biznise koji žele da povećaju prodaju. Hajde da pogledamo kakve e-commerce strategije pomažu današnjim biznisima da procvetaju.

  • Kupi sad, plati kasnije

kupi sad, plati kasnije e-commerce

Prema Adobe 2021. digitalnom ekonomskom indeksu, kupi sad, plati kasnije (buy now, pay later) karakteristika je u martu 2021. godine korišćena čak 166% više u odnosu na celu prethodnu godinu. Sigurno iz samog imena možete da zaključite u čemu je “fora”, a i reklame biznisa koji se služe ovom strategijom ne silaze sa društvenih mreža. Najveći deo ljudi koji kupuju ovim putem jesu mladi. Ovo je u suštini plaćanje na rate. Kupac odmah plati neki procenat i dobije rok za naredne isplate. “Kupi sad, plati kasnije” opcija je često najpogodnija  za manje kupovine, veliki broj sajtova podržava ovu uslugu samo do određene cifre. 

  • Optimizacija stope konverzije

optimizacija stope konverzije e-commerce

Konverzija nastaje kada posetilac postigne zacrtani marketinški cilj. U online prodaji konverzija označava momenat kada posetilac izvrši kupovinu. Stopa konverzije (conversion rate) se dobija deljenjem broja online konverzija (dakle, kupovina) sa brojem svih interakcija koje se mogu vezati za konverziju (npr. posetiti sajt, dodati u korpu) tokom istog vremenskog perioda.

Sada, šta je optimizacija stope konverzije? Složićete se da ni jednom biznisu nije cilj da ima puno saobraćaja na svom vebsajtu, već što veći broj konverzija (prodaja)

Da bi dobili više konverzija, vrlo je bitno razviti SEO, odnosno organski se rangirati što više u internet pretragama. Zatim, ubacite pozive na akciju na više različitih mesta, koristite A/B testiranje (nasumično eksperimentisanje sa dve ili više opcija), kako bi saznali npr. koja verzija landing stranice daje bolje rezultate, koja reklama pravi više konverzija itd.

I na kraju, ali ništa manje značajno – ubrzajte web stranicu, niko ne ostaje na stranici kojoj je potrebna večnost da odreaguje na komande. Ovo je jedan od onih saveta koji su uvek korisni i uvek će dati rezultate.

  • Čet botovi

čet bot

Čet botovi pomažu pri interakciji sa kupcima, pospešuju brzinu komunikacije i filtriraju neželjeni sadržaj. Možete ih koristiti za odgovaranje na najčešća pitanja, promociju drugih proizvoda ili za slanje bitnih obaveštenja.

Korišćenje botova za direktnu transakciju takođe postaje izrazito popularno: 60% milenijalaca kupuje namirnice kao što su hrana i odeća putem konverzacijskog softvera.

  • Kupi online, pokupi u prodavnici

kupi online, pokupi u prodavnici

Popularnost ovog trenda je skočila za čak 208% u popularnosti tokom pandemije, ali zahvaljujući svojoj praktičnosti, izdržao je test vremena.

Zapravo, 75% ljudi koji su koristili ovaj metod kupovine su izjavili da neće prestati da ga koriste u bližoj budućnosti.

85% korisnika kaže da su neplanirano kupili bar još neki artikal dok su podizali to što su prethodno poručili online. Zvuči primamljivo, zar ne?

  • Veza između platformi

veza između platformi e-commerce

Kupci imaju određena očekivanja prilikom online kupovine i najčešće bi voleli da su im određene stvari što jednostavnije. Ako krenu sa kupovinom na jednom uređaju, žele mogućnost da mogu lako da je završe na drugom. Npr. ako su krenuli sa kupovinom na telefonu, trebalo bi da mogu da je završe na svom lap topu bez ikakvih problema. 

Zašto je ovo važno mušterijama? Pa ako sagledamo to kako svi danas koristimo tehnologiju, vrlo je česta pojava da skačemo sa jednog uređaja na drugi, zato je vrlo prirodno da ljudi žele da imaju ovu opciju. 

S obzirom na to da nam ovo neki biznisi već omogućavaju, kompanije koje nemaju tu ekstenziju biće na velikom gubitku. Štaviše, jedno istraživanje nam govori da ljudi koji koriste 4 ili više platformi u proseku potroše 9% više novca u prodavnici od onih koji koriste samo jednu.

Skočite na e-trgovinu..

e-trgovina

Online kupovina je u ogromnom porastu, novac se troši putem interneta više nego ikada. Upravo zato je bitno da uhvatite ovaj “talas” rasta i već danas se posvetite online trgovini. Ukoliko već imate e-commerce, optimizujte svoj sajt, ispratite naše savete i prilagodite ga željama kupaca. Ako već nemate sajt, šta čekate? Ne gubite vreme! Upotrebite naše savete u svoju korist i pomozite vašem biznisu da raste, ispunite svoje prodajne ciljeve i unapredite svoje poslovanje.

e-commerce, e-trgovina, online prodaja

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019