fbpx

11 strategija za izgradnju vašeg brenda na TikTok-u

Želite da krenete sa stvaranjem TikTok kontenta i da budete uspešni u tome, ali vam ne ide? Možda prosto ne znate odakle da krenete? Većina brendova ima ovaj problem i postoji mnogo odgovora na ova pitanja, ali retko koji su zapravo korisni i realni. 

Reći će vam da je potrebno da imate ogroman broj pratilaca, da radite stvari na određeni način jer “samo mlađe generacije koriste ovu aplikaciju”. Čak će vam reći i da je jedino što može zapravo da privuče pažnju na ovoj aplikaciji ples i “lip sync” (otvaranje usta na reči pesme). Međutim ni jedna od ovih stvari uopšte nije istinita, a kamoli značajna za dostizanje uspeha na ovoj platformi.

Ukoliko ste izgubljeni i nemate ideju odakle da počnete ili ste već krenuli sa stvaranjem sadržaja, a ne ide vam lako, testirajte ovih 11 dokazanih strategija za izgradnju vašeg brenda na TikTok-u.

11 TikTok strategija za izgradnju vašeg brenda

Najbrze rastuca platforma

Tiktok je vodeća aplikacija na svetu po brzini rasta popularnosti, čak je dostigla 1 milijardu aktivnih korisnika. Ovo je postignla za samo 5 godina, što je čak 4 godine manje nego što je trebalo Facebook-u. 

Od kad je lansiran u 2016. godini, pa sve do 2021. zabeleženo je više od 2.5 milijarde preuzimanja. Kao što vidite, TikTok itekako nije prolazna stvar, bez obzira na to koliko se starije generacije bune. 

Zato, što se pre ukrcate na ovaj voz i što se manje opirete, bolje će biti za vaš brend. Ove strategije će vam pomoći da doprete do šire javnosti, sačuvate autentičnost i izgradite verodostojnost vašeg brenda.

      1. Hashtag SEO

Vrlo je važno kako koristite hashtagove jer je ovo jedan od načina na koji će vas vaša ciljna grupa pronaći. Bitno je da tagovi budu ispravni i precizni. Nemojte koristiti hashtagove koji nisu prethodno korišćeni, tj. koji nisu prethodno postojali.

 Ako niste dovoljno specifični, vaš video će nestati u moru videa drugih naloga i najčešće se niko neće zaustaviti na njemu, jer uglavnom nije to što traže. Ako je tag konkretniji, doći će do vaše publike tako što će ga pronaći pretraživanjem ključnih reči ili algoritmom. Nemojte da stavljate tagove tema koje nisu spomenute u vašem videu jer će to dodatno zbuniti korisnike i neće vas videti kao konzistentan i verodostojan brend.

Pored tagovanja vaših videa, uz hashtagove možete otkriti teme za koje je vaša publika zainteresovana tako što ćete i vi sami pretraživati ključne reči. Ovim putem možete pronaći inspiraciju za budući kontent.

Hashtag SEO TikTok
Autor: @aeroklubrestoran
Hashtag SEO TikTok 2
Autor: @sara_milosevic

      2. Korišćenje pesama i zvukova koji su u trendu

Tiktok algoritam nagrađuje naloge koji se koriste ovom taktikom. Bitno je da pronađete šta je trenutno u trendu, ono što je viralno i osmislite kreativan ili duhovit način da to iskoristite. 

Naravno neće svaki sound koji je u trendu biti pogodan za vaš brend i vašu nišu, zato vodite računa o tome da ne pokvarite identitet vašeg brenda. Međutim, ako nađete kreativan način da uklopite neki sound uz vaš brend i ono čime se bavite, lakše ćete se povezati sa vašom publikom i delovaće kao da ste već odomaćeni na ovoj platformi. 

Kako da znate šta je u trendu? Možete da pritisnete dugme za kreiranje videa (plus dugme) i tu će vam izaći najnoviji zvukovi. Pretražite ih i pogledajte da li ih puno ljudi koristi i da li su videi relativno skoro postavljeni, kako ne biste upotrebili sound koji je zastareo. Takođe možete da pretražite hashtag #trendalert. Još jedan dobar trik je da prelistate TikTok i ako naiđete na neki sound više od dva puta, u trendu je.

Trending hashtag                                          Trending zvuk

      3. Konzistencija u sadržaju

Šta vas čini drugačijim? Zašto bi ljudi trebali da zaprate vaš kanal ili gledaju baš vaše videe? Kada korisnik lista svoj feed, da li se nešto kod vas ističe što bi ga zadržalo? Na ovim pitanjima treba da se bazira i vaš kontent.

Koliko je bitno da zadobijete nečiju pažnju na FYP-u (For You Page), toliko je bitno da se korisniku dopadne i ostatak videa na vašem profilu, jer će ga to na kraju zadržati. Ovo ne možete da postignete bez konzistencije u sadržaju. Osluškivanje publike i težnja ka prilagođavanju sadržaja njihovim interesima će vas odvesti daleko, ali trudite se da ne iskačete iz tog kalupa. 

For You Page

      4. #LearnOnTikTok

Edukativni videi jako dobro prolaze na ovoj platformi sa čak 284.7 milijardi pregleda na hashtagu #LearnOnTikTok (uči na TikToku). Da li postoje neke teme koje su vezane za vaš brend o kojim možete da edukujete svoju publiku? Ako im pokažete kratke trikove i savete, to može da oduševi korisnike i zainteresuje ih za vaš kontent.

Informativni sadržaj, takođe, može da bude odličan način da pozovete ljude da posete vaš blog ili neku drugu platformu. Npr. završite video efektnim pozivom na akciju tako što ćete ih podstaći da nauče više o toj temi. To će vam pomoći pri izgradnji pratnje i na drugim platformama.

      5. Reciklaža starijeg kontenta

Verovatno vas često muči osećaj kako morate da smislite nešto inovativno svaki put kada pravite video. Šta ako vam kažemo da već iskorišćena ideja može ponovo da se upotrebi? O da, i to na više različitih načina. 

Na primer, možete pronaći stari blog i iskoristiti njegov sadržaj za vaš sledeći video, ili prošlogodišnju listu (Top 10 naslova 2021) prilagodite za 2022. Možete rasparčati duži članak u nekoliko videa i napraviti video serijal. Ovim putem će kompleksniji sadržaj postati pitkiji za publiku.

      6. Korišćenje tiktok opcija: duet, stitch i video odgovor.

TikTok ima nekoliko opcija za interakciju kojim možete da se povežete sa svojom publikom i drugim kreatorima sadržaja. Duet, stitch i video odgovori će okrenuti TikTok algoritam u vašu korist. 

  • Stitch – služi za dodavanje najboljih delova iz nečijeg TikTok videa u vaš novi video. Kreator će takođe biti tagovan. 
  • Duet – ovim putem može da se odgovori na nečiji video sa vašim mišljenjem i komentarom. Snimite svoju reakciju dok su oba snimka paralelno u toku. Sigurno ste već naišli na kontent kreatora @khaby.lame koji je izgradio bazu followera od 136.9 miliona ljudi snimanjem svoje reakcije na videe drugih kreatora.

TikTok duet i stitch

  • Video reply – koristi se za snimanje odgovora na odabrani komentar ostavljen na nekom od vaših prethodnih videa. Ovo je sjajan način da odgovorite na pitanja vaših pratilaca, date im dodatne informacije o vašem proizvodu/usluzi i rešite ih nedoumica.

Video odgovor

      7. Učestalost objava

Prosečno vreme koje ljudi provode na tiktoku je 68 minuta dnevno, a 9 od 10 korisnika ulazi u aplikaciju nekoliko puta u toku dana. Ako imate manji broj videa na svom profilu, to gledaoce baš i nećete dugo zadržati na vašem profilu. Mnoštvo videa na profilu ne samo da će privući pažnju, nego će i naterati korisnika da vas zaprati. 

Ne postoji precizan odgovor na pitanje koliko često objavljivati sadržaj. TikTok preporučuje 1-4 videa dnevno, ali za mnoge to baš i nije izvodljivo. Najbolje je da krenete sa jednim videom nedeljno i povećate broj kada se malo uhodate.

      8. Opis i tekst videa

Dobar broj ljudi ponekad poželi da pogleda video i u tome bude sprečen kako ne bi nekome smetao zbog zvuka. Vrlo popularna stvar na TikToku trenutno jeste uvođenje titlova. 

Tiktok automatski može da generiše titlove, a i možete sami da ih dodate. Ovo je odlična stvar, jer onda nije potrebno gledati video sa zvukom da bi imao smisla. 

Titlovi su, takođe, krucijalni za osobe sa problemima sa sluhom.

Druga popularna stvar je takozvani “text to speech” koji funkcioniše tako što AI glas (veštačka inteligencija) čita tekst koji je napisan na videu.  Ako koristite ove dodatke lakše ćete održati interesovanje vaših gledaoca i oni će u svakoj prilici moći da pogledaju vaš sadržaj.

TikTok tekst
Autor: @istokpavlovic

      9. Kvalitet produkcije

Većini TikTok korisnika uopšte nije bitan visok kvalitet video produkcije, čak možete postići kontra efekat. Ako je previsok kvalitet produkcije videa, on neće imati tu svoju autentičnost i neće ulivati ljudima poverenje, odaće utisak reklame

Korisnicima je zapravo bitan kvalitet sadržaja, a ne kvalitet produkcije. Jedino čemu treba da težite u produkciji jeste pravilno formatiranje, dakle koristite format 9:16. Vertikalni videi preko celog ekrana imaju čak 25% više šanse da budu pogledani do kraja.

      10. Partnerstva sa drugim kreatorima

Jedna od stvari koja će vam pomoći da privučete pažnju na ovoj platformi jeste kolaboracija. Niko ne poznaje TikTok toliko dobro kao oni koji prave sadržaj na njemu svakoga dana. Pronađite kreatore sa velikom pratnjom, ali čiji kontent ide uz vaš brend i sa kim će saradnja imati smisla. Većini ćete morati da platite za saradnju, ali budite bez brige, to će vam se definitivno isplatiti!

      11. TikTok reklame

Za brendove koji žele da dovedu svoj nalog na viši nivo, duboko preporučujemo da date šansu TikTok reklamama. Postoji više vrsta reklama na ovoj platformi, a brendovi koji žele ih koriste moraju da se prijave da bi dobili odobrenje za prijavu na TikTok Ads Manager platformi. Funkcioniše slično kao Facebook Ads Manager i vrlo lako se koristi.

Reklame koje najbolje prolaze su reklame na feedu (in-feed ads) koje koštaju izmedju $20 i $50 po danu. Bitno je da reklama izgleda što opuštenije i prirodnije, tako da se gledalac zapita da li je to uopšte bila reklama.

TikTok reklame

Za kraj..

Društvene mreže se brzo menjaju, evoluiraju, a TikTok je jedna od najbrže rastućih. Zbog ovoga je bitno da ne zaostajete, da se uhvatite što pre “u kolo”, jer danas brendovi svih niša imaju Tiktok nalog i rade na svojoj strategiji. Upotrebite vašu kreativnost i isprobajte ove tehnike kako biste se uspešno pokazali na ovoj izuzetno popularnoj platformi. Nemojte se plašiti, eksperimentišite i izađite iz svoje zone komfora, samo tako možete doći do uspeha!

Kontent kreator, TikTok, Trending

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019