fbpx
naslovna e-commerce

Kako započeti e-commerce biznis u 7 koraka

Uz ovih 7 koraka započnite e-commerce biznis i prodajte vaše proizvode online za tili čas!

e-commerce

Samo oni koji su već u svetu online trgovine znaju koliko ostali biznisi propuštaju ograničavajući se na maloprodaju. Doduše, danas svaki moderan biznis ima i svoju online prodavnicu. Iz tog razloga, vašim kupcima može da postane prava gnjavaža ako nemaju ovu opciju na dohvat ruke. 

Sigurno se i vama dešavalo da želite da nabavite neki proizvod, a da nemate vremena da odete po njega i trošite vreme u prodavnici gledajući u gomilu opcija dok ga ne pronađete. Pogotovo kada uz samo nekoliko klikova on može da stigne na vaš prag, i to za samo dan-dva.

Postoji mnogo prednosti koje donosi e-biznis u odnosu na tradicionalne biznise – početne investicije su znatno manje, vaša online prodavnica radi 24/7 i mogu da joj pristupe kupci širom države – ili šire, zavisi koliko daleko ste spremni da šaljete porudžbine. Ne zaboravite da prilagodite vaš sajt za mobilne uređaje jer se ogroman deo online kupovina obavlja ovim putem.

Čak iako tek započinjete svoju biznis karijeru, e-commerce je mnogo pristupačnija opcija nego što je maloprodaja. Ovim putem izbegavate troškove lokala i obezbeđujete sebi mnogo veću fleksibilnost i praktičnost u radu. Zbog toga je najbolje od ovog koraka i početi.

U većini slučajeva, e-commerce je svakom početniku nova teritorija, a kada je nešto nepoznato, mnogo je teže krenuti. Imajući to na umu, rešili smo da sve vaše nedoumice razrešimo, taj put vam olakšamo i sažmemo u 7 koraka koja morate učiniti kako biste započeli svoj online biznis.

 

Kako pokrenuti e-commerce biznis

Iako nije isto kao pokretanje lokalnog biznisa, e-commerce i maloprodaja dele mnoštvo sličnosti. Svi legalni procesi koje ćete pokretati su u suštini identični u oba slučaja, ali kada dođe vreme da se krene sa poslom, tu ćete uočiti razlike.

 

  • Prvi korak: Pretražite e-commerce tržište i otkrijte svoju nišu.

istrazivanje

Za početak je bitno da odredite šta to tačno vaš biznis nudi. Da li ćete prodavati usluge ili proizvode, ako su to proizvodi, da li su digitalni ili opipljivi? Da li ćete nuditi pojedinačne proizvode, pakete, supskripcije ili nešto sasvim drugo?

Takođe bi trebali da razmišljate i šire od toga: Kako ćete dostaviti te proizvode kupcima? Koliki vam je početni budžet? Da li postoje legalne ili neke druge regulacije koje biste trebali da poštujete? Koja je vaša niša?

Odgovori na ova pitanja, kao i na mnoštvo sličnih, pomoći će vam u izgradnji skeleta vašeg biznis plana. Pomoći će vam da jasnije sagledate svoje ciljeve i hitrije krenete ka njihovoj realizaciji.

Iako je rast e-commerce-a ogromna prednost za one koji tek započinju svoj biznis, tu su i neke prepreke koje trebate da imate u vidu od samog početka. Vaša konkurencija, takođe, ima istu prednos. Zato je jako važno da se informišete i nađete način da se istaknete u moru istih biznis ideja.

 

  • Drugi korak: Odredite ime biznisa i izaberite legalnu strukturu.

Nakon određivanja vašeg biznis plana, vreme je da se odlučite za ime firme. Važno je da ime bude jedinstveno. Bilo bi dobro da proverite da li je odabrano ime već zaštićeno na našoj teritoriji. Iako još uvek nije na redu pokretanje vašeg vebsajta, gledajte da što pre zauzmete ime vašeg domena, posle će vam to mnogo značiti.

Sledeće, bitno je da odredite legalnu strukturu vaše firme. To što odaberete doneće važne legalne i finansijske posledice vašem biznisu. Birate između preduzetnika, društva sa ograničenom odrgovornošću, ortačkog, komanditnog i akcionarskog društva. Svaka od ovih opcija ima svoje benefite i mane, zato je najbolja opcija da se konsultujete sa vašim advokatom oko toga šta je pravi izbor za vas.

 

  • Treći korak: Prijavite se za matični broj firme i PIB

maticni broj firme

Matični broj firme i PIB (poreski identifikacioni broj) su nužni za privredne subjekte koji žele da otvore račun u banci ili učestvuju u platnom prometu. Svaka firma ima jedinstven MB (matični broj), koji je nepromenljiv i njegova svrha je da identifikuje preduzeće i da informacije o njemu. Ovo će vam pomoći pri razdvajanju vaših privatnih i biznis finansija. Naknada nije velika, a ovo predstavlja jednu od onih stvari koje morate kad tad uraditi.

 

  • Četvrti korak: Pribavite dozvole i registracije

dozvole za e-commerce

Procedura registracije je ista za online i za klasične biznise. Posetite stranicu Agencije za privredne registre i preuzmite odgovarajući obrazac. Kada ste uspešno osnovali kompaniju, imate rok od 15 dana za prijavu u poreskoj upravi koja se podnosi u filijali Poreske uprave ili putem servisa ePorezi. Tu možete birati između dva modela oporezivanja (paušalno oporezivanje i vođenje poslovnih knjiga).

 

  • Peti korak: Napravite vebsajt

e-commerce vebsajt

Sada smo došli do onog interesantnijeg i kreativnijeg koraka, koji nema veze sa papirologijom i adminsitracijom. Izgled i funkcionalnost vašeg sajta je vrlo bitna jer će to biti prvo što vaši kupci ugledaju pri kupovini. 

Zato sajt treba da oslikava vaš brend u najboljem mogućem svetlu. Što se tiče pravljenja sajta, u tom slučaju imate više opcija. Možete investirati u personalizovan sajt koji vam mogu napraviti dizajneri koji se time bave, a postoje i pristupačnije opcije za one na budžetu, a to su platforme za pravljenje vebsajtova poput Squarespace-a ili Shopify-a

Ovakvi sajtovi vam pružaju već gotove šablone čiji tekst i boju možete da prilagodite vašem biznisu. Doduše, ni to nije besplatno, potrebno je plaćati mesečnu pretplatu, ali u prvih godinu dana do dve bi vas koštalo manje nego angažovanje dizajnera. 

Sve u svemu, dugoročno je isplativije investirati u dizajnera, ali ukoliko trenutno nemate sredstava, možda je pogodnije za vas da krenete sa nekom od gore navedenih e-commerce platformi.

 

  • Šesti korak: Nabavka proizvoda

e-commerce nabavka proizvoda

Ukoliko prodajete usluge, ovaj korak će biti mnogo laganiji za vas, jer je sve što treba da uradite to da navedete i opišete vaše usluge i uz to možda sastavite neke vrste paketa (ponuda). 

Ukoliko prodajete proizvode, to jeste malčice komplikovanije. Potrebno je da pronađete pouzdane dobavljače (za materijal ili sam proizvod) i da odredite početni budžet za inventar. Takođe, bitna stavka jeste i to kako će se ti proizvodi dostaviti kupcima i koje opcije za plaćanje želite da obezbedite (platnom karticom, pouzećem itd.).

 

  • Sedmi korak: Brend marketing

brend marketing

Ovo je poslednji korak na vašem putu osnivanja e-commerce biznisa, ali ne i najmanje bitan, a to je marketing

Po završetku pripreme vebsajta, kada sve bude podmazano i spremno za prodaju, neće vam se magično stvoriti kupci na vebsajtu, potrebno je da ih privučete.

Postoji mnoštvo marketinških strategija prema kojima ćete težiti, poput Google reklama, reklama na društvenim mrežama itd. Najosnovniji nivo marketinga koji će vam trebati jeste optimizovanje vašeg vebsajta za SEO. 

Obraćajte pažnju na to koja vam od ovih marketinških strategija donosi najviše konverzija, a koja baš i ne funkcioniše. Tim putem možete da preusmerite svu svoju pažnju na ono što je bolje za vaš biznis, i ne trošite vreme i novac na opcije koje ne daju rezultate.

 

Za kraj..

Ukoliko se odlučite na put stvaranja e-commerce biznisa, ispratite naše korake i savete, koji su tu kao navigacija kroz ovaj ni malo lak put. Ne zaboravite da na vreme izmirujete poreze i da se držite zakona, da nabavite sve potrebne dozvole, ali nikada nemojte marketing ostaviti u senci administracije. Kada razvijete komunikaciju i izgradite poverenje svojih kupaca, rezultati će krenuti vrtoglavo da rastu, a tada ćete shvatiti i pravu vrednost e-commerce biznisa.

biznis, e-biznis, e-commerce, e-trgovina

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019