fbpx

Jednačina za Facebook Reach – Zašto niko ne lajkuje moje objave?

Vlasnici Facebook fan stranica su osetili posledice pada organskog Reach-a (broja ljudi kojima se prikazuju objave sa fan stranice) i nisu srećni zbog toga. Svaka fan stranica želi da sve njene objave vide svi oni koji su je lajkovali i baš zato što svi žele sve stvorila se velika gužva.

Procenat novih fan stranica koje prosečan korisnik Facebook-a lajkuje je porastao za 50% u poslednjih godinu dana.

Najlakši način kako da nadomestite ovu razliku u gubitku Reach-a jeste plaćanjem oglasa i na taj način ćete prikupiti nove lajkove i vaše objave će videti veći broj ljudi. Razumemo da i Facebook mora da zaradi, a takođe razumemo da i mi nismo korisnici nego proizvod Facebook-a, ali procenat osoba koji vidi objave jedne fan stranice je toliko opao da je Eat24, koji je posedovao 70.000 fanova, odlučio da ugasi svoju fan stranicu u znak protesta.

zasto

Logično je da su mnogi brendovi iznervirani – ulagali su velika novčana sredstva u prikupljanju lajkova, organizovali kreativne kampanje, kreirali sadržaj posebno za Facebook, jer im je rečeno da je to dobra dugoročna strategija i da su lajkovi jedan dobar resurs koji će kasnije moći da koriste u svoje promotivne aktivnosti… I sada, kada imaju statističku grešku zvanu broj lajkova i objave koje vidi jednocifren broj osoba, nije ni čudo što se osećaju prevarenim.

Facebook jednačina za Reach

kako facebook odlučuje šta će prikazati u news feed

Kako vreme prolazi, ljudi dodaju sve više prijatelja i lajkuju sve više stranica, ali ne mogu da drastično povećaju vreme koje provedu gledajući u News Feed. Facebook kaže da prosečan korisnik ima oko 1.500 objava koje ga čekaju u News Feed-u, ali ako korisnik ima mnogo prijatelja i veliki broj lajkovanih fan stranica, taj broj može da dostigne i 15.000. Budući da imamo ograničen broj sati u danu, većina nas stigne da pročita samo nekoliko desetina do nekoliko stotina objava.

Studija slučaja koju je sproveo Edgerank Checker, gde je analizirano oko 50.000 objava u 1.000 fan stranica, pokazala je kako je organski Reach po fanu vremenom opadao:

  • Februar 2012 = 16%
  • Septembar 2013 = 12.60%
  • Novembar 2013 = 10.15%
  • Decembar 2013 = 7.83%
  • Mart 2014 = 6.51%

U poslednjih godinu dana Reach je pao za oko 50%, što se slaže sa 50% povećanja broja novih fan stranica koje prosečan korisnik lajkuje. Kako se sve više fan stranica lajkuje, organski Reach svake od njih pada.

Kako Facebook sortira šta će se prikazivati u News Feed-u

Kako bi prikazivao samo relevantne objave, Facebook je izgradio algoritam sortiranja News Feed-a, nezvanično nazvan EdgeRank, koji analizira svaki mogući relevantan signal svakog posta za svakog korisnika posebno. Kao odgovor na pitanje koji su najvažniji parametri koji odlučuju da li će se objava pojaviti u News Feed-u, Will Cathcart (Facebook News Feed Director of Product Management) je odgovorio:

  • Koliko su prethodne objave kreatora bile popularne (lajkovane, komentarisane, podeljene) kod ostalih korisnika?
  • Koliko je objava popularna kod korisnika koji su je već videli?
  • Koliko su prethodne objave bile popularne kod samog tog korisnika?
  • Da li se vrsta objave (status, slika, video, link) poklapa sa vrstom objave koja je u prošlosti bila popularna kod korisnika?
  • Koliko je ta objava “sveža”?

Ovo je grafički prikazano putem formule iznad, iako postoji još oko 100.000 visoko-personalizovanih faktora koji utiču na algoritam.

Facebook dodeljuje rezultat svakoj objavi koju vidimo, bilo da je objava od prijatelja ili fan stranice.

organski-reach-medija-i-lokalnih-fan-stranicaTabela iznad lepo ilustruje da povećanjem broja lajkova na fan stranici, drastično opada organski Reach po fanu. Takođe možemo da vidimo da fan stranice medijskih portala  dobijaju veći procenat vidljivosti naspram nekih lokalnih biznisa, što ima smisla jer češće čitamo vesti nego što idemo na objave komercijalnih fan stranica.

Zaključak: Ako ne možeš da ih pobediš, ti im se pridruži

Jedini način da pobedite sistem jeste da plaćate oglase, što varira od ciljanog tržišta i preciznosti targetiranja. Facebook se trudi da nam pruži relevantne objave, ali i da nam plasira relevantne oglase. Kreativnost i viralnost samog sadržaja će sve više dobijati na značaju, gde će aktivna i “zdrava” zajednica na fan stranici imati veliku ulogu. Ovo znači da vam 50.000 lajkova iz Bangkoka neće puno pomoći osim što će stajati kao jedna lepa brojka.

Inspiracija za text: techcrunch.com

Autor teksta: Milan Milićev

društvene mreže, facebook

Коментар

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019