fbpx

SEO saveti sa IT open konferencije – I dan

U poslednjih godinu dana osnovan je veliki broj IT konferencija, do te mere da je postalo teško ispratiti i odabrati koje konferencije vredi izabrati za sopstvene potrebe. Odličnu stvar je napravila ekipa iz MarketingITD koja je napravila Kalendar IT događaja, koji će vam pomoći u ovom izboru.

it-open-seo-konferencija-2014

Konferencija koja definitivno zaslužuje veliku pažnju jeste IT Open u Kragujevcu koja je održana 29. i 30. marta, a ove godine tema konferencije je bila SEO – optimizaciju za pretraživače.

Nedim Šabić – Pozicioniranje bez linkova

Nedim Šabić je održao predavanje koje je izazvalo mnoge reakcije, jer je izneo činjenice i podatke za koje većina publike nikad nije čula. Zanimljivo je i da je Nedim kao jedan od najvećih SEO stručnjaka u regionu izjavio da više ne radi SEO za klijente, da je otpustio svoje radnike i da se sada isključivo bavi svojim projektima.

PLAN – Kako do prvih milion evra:

  • Prodati svaki dan jednu elektronsku spravu preko Amazona prosečne vrednosti 450EUR
  • Broj pretraga u Bingu više od 1500
  • 4% od 450EUR = ca. 18,50 EUR x 30 dana = 555 EUR / mesečno
  • Svaki mesec 15 takvih projekata, za 12 mesci dakle završiti 150 takvih projekata
  • 150 x 555 EUR = 83333 EUR x 12 mjeseci = 1 Mil. EUR

Velike reakcije je izazvala i WDF*P*IDF formula koja daje kao rezultat koliko je vaš tekst relavantan za ključne reči za koje želite da se optimizujete.

Nedim organizuje workshop 31. maja u Beogradu koji verujem da će privući samo odabranu ekipu ljudi, koja planira da se ozbiljno bavi sopstvenim Internet projektima, gde će otkriti najnovije Internet marketing metode, a nakon toga obećava dobar party. Više o ovome možete saznati na adresi putdoslobode.com.

Nemanja Krecelj – SEO za affiliate

Nemanja je kroz svoje predavanje pružio odlične savete za sve koje se bave affiliate marketingom. On je takođe kroz svoje predavanje istakao problem prekomerne optimizacije koja se dešava kod WordPress platforme.

SEO saveti za affiliate sajtove

  • Keyword density (“gustina” ključnih reči) bi trebala da bude manja od 3% u odnosu na celokupan sadržaj
  • Koristite samo www. ili bez www. verziju sajta kako biste izbegli problem sa dupliranim sadržajem
  • Trebalo bi da izbegavate stranice sa tag, category, author page i postavljanje istog sadržaja na početnu stranicu, budući da i oni prikazuju duplirani sadržaj koji imate već u pojedinačnom članku
  • Kod prikaza kategorija bi trebalo da prikazujete samo naslov ili deo sadržaja, ali ne i ceo članak
  • Preporučeno je da izaberete 1-3 ključne reči po stranici
  • Radite “prirodno” interno linkovanje povezivanjem stranica na vašem sajtu 1-4 fraze
  • Spominjite buy, shop i slične sinonime, jer te ključne reči često koriste korisnici pri pretrazi

Nemanja ima veoma zanimljiv blog gde nesebično deli svoja znanja i rezultate affiliate marketinga i prepručujemo da ga posetite – www.nemanjakrecelj.net

Dejan Petrović – Advanced Google+

Dejan Petrović nas se priključio direktno iz Minhena i održao predavanje na koje je odgovorio zašto je važno da koristimo Google+ i kako da budemo uspešni u tome. Jedan od razloga je zato što Google+ je jedina društvena mreža kojoj Google veruje i sve više da direktan ili indirektan način utiče na rezultate pretrage.

Kako povećati broj pratilaca na Google+:

  • Kreirajte blog i povežite autora članka sa njegovim Google+ nalogom
  • Možete da postavite da se Google+ nalog prikazuje na mobilnoj veziji vašeg sajta svim Android korisnicima
  • Pružite dodatnu vrednost vašim korisnicima na Google+ (Dejan često organizuje Google Hangouts predavanja)
  • Budite aktivni na Google+ odgovarajte ljudima na komentarima i komentarišite na njihove objave
  • Ako napišete komentar na YouTube on će završiti i na Google+
  • Google+ Ripples vam mogu dati dobar uvid u to ko deli vaš sadržaj i koliki to ima uticaj na viralnost
  • Ostavljate Review na stranice lokalnih biznisa, jer će se vaš profil prikazati na njihovoj stranici (bonus savet: dodatnu promociju možete da dobijete ako ostavite sliku tog lokala kada ostavljate Review)

Link earning – Najbitnije je zaslužiti linkove, a ne napraviti veštačkim putem.

Pavle Dinić – Content is the king

Pavle radi kao Senior content manager i objasnio nam je važnost dobro napisanog text i njegov proces nastajanja.

Saveti za pisanje kvalitetnih tekstova:

  • Morate praviti razliku između blog posta i eseja
  • Topic sentence je ono što natera čitaoca da nastavi da čita vaš tekst do kraja.
  • Ako možete da gledate Game of Thrones bez prevoda ne znači da znate engleski, čak i ako ste završili fakultet ne znači da znate da dobro pišete tekstove na engleskom
  • Najbolji pisani jezik je onaj koji zvuči prirodno kad se čita
  • Način korišćenja interpunkcije može da zada poseban ton sadržaju, ali loša interpukcija može lako da pokvari ceo članak.

Jedani od najboljih pisaca koje imam u timu nisu oni koji su završili fakultet, već oni koji su igrali WoW.

Ivan Dimitrijević – Kako se zaposliti kao SEO?

Ivan je dao vredne savete za sve koje se bave freelance poslovima na sajtovima kao što su Elance.

Saveti za bolje poslovanje preko freelance platformi:

  • Prijavite se prvi na oglas na posao, nemojte oklevati
  • Dobro definišite što to izdvaja vašu ponudu od ostalih
  • Uvek ponudite više – ako se traži text 700-1000 reči, vi ponudite text od 1000 reči za isti iznos novca
  • Uvek nudite više od svoje konkurencije. Uvek budite korak ispred
  • Nemojte da radite stvari koje kasnije ne smete da stavite u portfolio.

Precizno odabrani semplovi, opšti portfolio i mreže, konkurentna cena i brzina isporuke- jesu 4 osnovna elementa dobre ponude.

Nenad Pantelić – Link building strategije

Nenad nam je predstavio nekoliko strategija uz pomoć kojih možemo da izgradimo “zdrav” link portfolio koji može da utiče da bolje rangiranje našeg sajta. Preporučio je Xenu alat koji nam može pomoći pri pronalaženju neispravnih linkova, budući da oni mogu da se negativno odraze na naše pozicioniranje na pretraživačima (Moz.com je napisao odličan članak o naprednom korišćenju Xenu).

Saveti za bolji link building:

  • Linkovi jesu bitni ali mogu i da škode. Treba odabrati prave a odbaciti nekvalitetne
  • Najveći car, miserable failure i click here predstavljaju primere kako anchor text može da utiče na pozicioniranje iako na tim sajtovima nema tih ključnih reči
  • Koristite intervjue relevatnih ljudi kako biste dopunili blog post i oni će najverovati linkovati do vašeg teksta sa svojih izvora
  • Koristite apsolutni URL umesto relativnog
  • Ego bait – napišite blog post i spomenite uticajnu osobu iz te niše, brend ili potencijalnog poslodavca sa ciljem da vam on odgovori, odgovori blog postom sa linkom, share-uje ili prizna na neki drugi način
  • Linkujte brend a ne ključnu frazu
  • Samo prvi anchor tekst prenosi SEO vrednost na linkovanu stranicu

Bonus savet: Kako da dobijete link sa foruma koji vam neće označiti kao spam – u kategoriji mali oglasi postavite da prodajete domen za neku nerealno veliku cifru.

Veliki pozdrav za sjajnu ekipu iz organizacije koja je okupila odlične predavače, koji su preneli konkretna znanja iz aktuelne teme kao što je SEO. Iako im je ovo prva konferencija, dokazali su se kao dobro organizovan tim i pravi domaćini. Posebno mi je drago što je tema konferencije bila tačno određena i nadam se da ćemo u budućnosti imati specijalizovane konferencije za sve oblasti IT poslovanja.

it-open-seo-konferencija-2014-55

Autor teksta: Milan Milićev

konferencije, seo

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Progressive media

Kralja Aleksandra I Karađorđevića 2,
23000 Zrenjanin, Srbija


Progressive media © 2019